نخست وزیر عراق: ارتش جدیدی خواهیم ساخت/عمار حکیم لباس رزم به تن کرد : اخبار ...



اخبار بین الملل - پنجمین روز بحران امنیتی عراق؛

نخست وزیر عراق: ارتش جدیدی خواهیم ساخت

بحران امنیتی در عراق امروز، شنبه وارد پنجمین روز خود شد. مرجعیت دینی روز گذشته خواست همه افرادی که توانایی دارند به ارتش ملحق شوند. در این روز همچنین وزرای خارجه کشورهای انگلیس و آلمان ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی دولت اسلامی عراق و شامات اعلام کردند وارد عملیات نظامی نخواهند شد.

 ارتش جدیدی خواهیم ساختگروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در روزهای گذشته با حمله به استان نینوا، کنترل بخش‌هایی از شهر موصل در این استان را در دست گرفت و سپس به‌سمت استان صلاح‌الدین در عراق سرازیر شد اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که دولت عراق عملیات پاکسازی راه‌های موصل و صلاح‌الدین را آغاز کرده است.

 

به گزارش «تابناک» بحران امنیتی در عراق امروز، شنبه وارد پنجمین روز خود شد. مرجعیت دینی روز گذشته خواست همه افرادی که توانایی دارند به ارتش ملحق شوند. در این روز همچنین وزرای خارجه کشورهای انگلیس و آلمان ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی دولت اسلامی عراق و شامات اعلام کردند وارد عملیات نظامی نخواهند شد.

 

برخی از مهمترین اخبار پیرامون بحران امنیتی عراق تا این لحظه بدین شرح است:

 

 نیروهای عراقی مناطقی از صلاح الدین و الرمادی را پس گرفتند

 نیروهای عراقی به کمک داوطلبان مردمی موفق شدند که منطقه ˈالاسحاقیˈ در استان ˈصلاح الدینˈ را از تروریستهای ˈداعشˈ پس بگیرند و بر اغلب مناطق ˈالرمادیˈ که عناصر این گروه تروریستی در آنها متمرکز بودند، مسلط شوند.

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه عراقی ˈسومریهˈ به نقل از سرتیپ ستاد ˈرشید فلیحˈ فرمانده ˈعملیات الانبارˈ اعلام کرد که برخی از مناطق الرمادی از جمله ˈالحمیرهˈ در جنوب این شهر عرصه عملیات نظامی علیه عناصر تروریست داعش است.

 

شبکه رسمی ˈالعراقیهˈ هم تایید کرد که بخش الاسحاقی در استان صلاح الدین بطور کامل از وجود نیروهای تروریستی داعش پاکسازی شده است.

 

ˈخلف الحدیدیˈ عضو شورای استانداری ˈنینواˈ نیز خاطرنشان کرد که تعدادی از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش به دنبال بمباران هوایی محل تجمع آنها در جنوب موصل به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند.

 

 امام جماعت حرم امام حسین(ع) لباس رزم پوشید

 آیت الله مرتضی قزوینی از علمای بزرگ کربلا روز گذشته و در پاسخ به حکم «آیت الله سیستانی» برای مقابله با گروه داعش و واجب کفایی خواندن آن، سلاح به دست گرفت.

 

نخست وزیر عراق , ادعای داعش درباره ترور نخست‌وزیر عراق , لباس نخست وزیر انگلیس در ملاقات با روحاانی

نخست وزیر عراق: ارتش جدیدی خواهیم ساخت

 نوری مالکی در حرم امامین عسکریین (ع) حضور یافت

 

نخست وزیر عراق در جریان سفرش به شهر سامراء به زیارت حرم امامین عسکریین (ع) رفت و در آنجا با شماری از مسؤولان دیدار و گفتگو کرد."نوری مالکی" دیروز با سفر به شهر سامراء، و دیدار با مسؤولان استان صلاح الدین، آخرین تحولات امنیتی منطقه را بررسی کرد.

 

عبداللهیان: ورود نیروهای نظامی ایران به عراق صحت ندارد

 معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ورود نیروهای نظامی ایران به عراق صحت ندارد، گفت که نیروهای مسلح عراق با قدرت با تروریست‌ها به مبارزه برخاسته‌‌‌اند.

 

 

ثبت نام عراقی‌های ساكن ایران برای جهاد

 یک مقام آگاه در دفتر نمایندگی مجلس اعلای عراق در تهران در خصوص انتشار خبری مبنی بر ثبت نام جهت اعزام افراد برای جهاد با نیروهای داعش در عراق گفت: ثبت نام  عراقی های ساکن ایران برای اعزام به عراق برای جهاد با داعش آغاز شده است.

 

عربستان درباره عراق سکوت را شکست

 "ترکی الفیصل"، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در نشست شورای روابط خارجه اتحادیه اروپا در رم اظهار کرد: دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق مسئولیت کنترل تندروها بر بخش‌های گسترده‌ای در شمال عراق را برعهده دارد.

 

وی تصریح کرد که بغداد در متوقف ساختن فعالیت‌های تندروها و بعثی‌ها از دوره صدام شکست خورده است.

 

وی عنوان داشت: اوضاع در الأنبار از مدت‌ها دچار تنش شده بود و دولت عراق نه تنها از آرام کردن این تنش‌ها شانه خالی کرد، بلکه در برخی موارد به تشدید تنش‌ها پرداخت.

 

ترکی الفیصل اظهار کرد: اوضاع در عراق به سرعت تغییر می‌کند و این امر مانع از آن می‌شود که بتوان آنچه که ظرف روزها یا هفته‌های آتی رخ می‌دهد، پیش بینی کرد.

 

لباس نخست وزیر انگلیس در ملاقات با روحانی , نخست وزیر ترکیه , ارتش عراق

 

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه جنایتکاران میخواهند عراق را به عقب برگردانند تاکید کرد؛ بیشتر گروه های سیاسی از نیروهای امنیتی در مبارزه با تروریسم حمایت کردند.

 

وی در جمع فرماندهان، افسران و نیروهای نظامی در سامراء تاکید کرد داعش نه تنها برای عراق بلکه برای کل منطقه خطرناک است.

 

نخست وزیر عراق در ادامه سخنان خود همه را به پایداری و مقاومت فراخواند و ضمن قدردانی از عشایر که در مقابل افراد مسلح ایستادند تاکید کرد اوضاع باید هر چه سریع تر به وضع سابق برگردد.

 

نوری المالکی با اشاره به این که می خواهیم ارتش جدیدی بسازیم بر حمایت دولت و عشایر و مراجع و ... از نیروهای نظامی در مبارزه با تروریسم افزود: نیروهای داوطلب به زودی به کمک نیروهای نظامی می آیند.

 

عمار حکیم هم لباس رزم به تن کرد

 سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به تبعیت از فتوی آیت الله سیستانی، لباس رزم به تن کرد و در یکی از مراکز ثبت نام داوطلبان پیوستن به ارتش عراق حضور یافت.سید عمار حکیم در بیانیه‌ای از مردم خواست با درک خطراتی که عراق را تهدید می‌کند، به دعوت مرجعیت دینی در این کشور پاسخ مثبت بدهند.

 

مستند آقای نخست وزیر , دیدار روحانی و نخست وزیر انگلیس , نخست وزیر ایران

سید عمار حكیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق

  آیت الله بشیر نجفی: هرشخصی که در راه مبارزه با داعش کشته شود شهید است

 

شیخ بشیر النجفی یکی از مراجع شهر نجف از مردم خواست تا به ارتش و نیروهای امنیتی بپیوندند، وی تاکید کرد که عراق در مرحله‌ای به سر می‌برد که نیاز به دفاع دارد، شخصی را که برای عمل به این وظیفه به پا خیزد مجاهد و آنکه در این راه کشته شود شهید است.

 

آیت الله النجفی طی بیانیه ای اعلام کرد، باتوجه به وضعیت کنونی عراق، اسلام و میهن وظیفه همه مومنین است که از آن دفاع کنند.

 

وی از مردم خواست که برای تقدیم کردن ارزشمند ترین چیز های خود در راه دفاع از سرزمین، ناموس و مال خود آماده شده و به ارتش و نیرو های امنیتی بپیوندند.

 

نیروهای پیشمرگه اجازه وقوع هیچگونه تهدیدی علیه کردستان را نمی‌دهد

 مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان از نیروهای "پیشمرگه" و "آسایش"(سرویس امنیتی اقلیم کردستان) در خواست کرده است تا از مرز‌های اقلیم کردستان، جان و اموال شهرمندان دفاع کنند. وی به مردم کردستان اطمینان خاطر داده است که نیروهای پیشمرگه اجازه وقوع هیچگونه تهدیدی علیه کردستان را نمی‌دهد.

 

بارزانی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حوادث روی داده در موصل و مناطق اطراف اقلیم کردستان و فروپاشی نیروهای امنیتی در این مناطق باعث ایجاد یک خلاء امنیتی و نظامی شده و باعث شده است که تعداد بسیار زیادی از شهروندان به مناطق امن تحت سیطره نیروهای پیشمرگه پناه ببرند.

 

وی همچنین تاکید کرد که نیروهای پیشمرگه جهت دفاع از ساکنان کردستان و پر کردن خلاء امنیتی به سوی مناطقی که ارتش عراق از آن عقب نشینی کرده است حرکت کردند.

 

 فرزند عزت الدوری در تکریت کشته شد

 یک مسئول بلندپایه عراقی از کشته شدن ۵۰ سرکرده حزب بعث منحل شده از جمله فرزند عزت ابراهیم الدوری معاون فراری صدام در شهر تکریت در استان صلاح الدین خبر داد.

 

این مسئول بلندپایه عراقی گفت: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم با همکاری نیروی هوایی عملیات ویژه ای را در شهر تکریت اجرا کرده و توانستند 50 سرکرده حزب بعث منحل شده از جمله احمد عزت الدوری فرزند رئیس این حزب را بکشند.

 

عزت الدوری رئیس حزب بعث منحله و معاون صدام از سال 2003 میلادی بعد از سقوط بغداد ناپدید شد و از آن زمان تلاش زیادی برای دستگیری او صورت گرفته اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

 

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: این عملیات بعد از دریافت اطلاعات درباره نشست این سرکردگان در یکی از خانه ها در شهر تکریت صورت گرفت و نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم فوری وارد عمل شده و توانستند آنها را به قتل برسانند.

 

* «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر به منظور ایجاد رعب در میان تروریست‌ها،خواستار رژه نظامی «جیش المهدی» در سراسر استانهای عراقی شد.

 

نخست وزیر کانادا , دیدار روحانی با نخست وزیر انگلیس , آقای نخست وزیر

 

 هزاران عراقی در شهر نجف اشرف امروز شنبه در حمایت از فتوای مراجع برای حمایت از ارتش تظاهرات کردند و خواستار پیوستن به ارتش برای مبارزه با گروهک‌های مسلح شدند. 

 

هزاران عراقی در شهر نجف اشرف امروز شنبه در حمایت از فتوای مراجع برای حمایت از ارتش تظاهرات کردند و خواستار پیوستن به ارتش برای مبارزه با گروهک‌های مسلح شدند.

 

* وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط امنیتی موجود عراق از کلیه شهروندانی که قصد عزیمت به این کشور را دارند خواست تنها از طریق کاروان‌های تحت نظارت حج و زیارت سفر کنند.

 

آیت‌الله «سیستانی» کارمندان دولتی را از جهاد معاف کرد 

 

 * شبکه تلویزیونی العالم خبر داد که «محمد الشیشانی» تروریست سرشناس چچنی توسط نیروهای ویژه ارتش عراق در استان نینوا کشته شده است.الشیشانی که نام اصلی‌اش محمد میلادوف است از سرکرده‌های اصلی داعش در سوریه است که طی چند سال گذشته به دلیل جنایت متعددی که در این کشور انجام داده، به چهره‌ای شناخته شده بدل شد.

 

* علمای اهل تسنن عراق با صدور بیانیه ای بر حمایت و ایستادگی کامل خود در کنار نیروهای امنیتی این کشور علیه تروریستهای داعش تاکید کردند.

 

*  فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از تشدید کنترل مرزها با کشورعراق خبر داد.

 

-----------------------------------------

 

 اخبار بین الملل - عمار حکیم لباس رزم به تن کرد

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به تبعیت از فتوی آیت الله سیستانی، لباس رزم به تن کرد و در یکی از مراکز ثبت نام داوطلبان پیوستن به ارتش عراق حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید عمار حکیم در بیانیه‌ای از مردم خواست با درک خطراتی که عراق را تهدید می‌کند، به دعوت مرجعیت دینی در این کشور پاسخ مثبت بدهند.

 

سید عمار حكیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق

 

آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق پس از حملات وحشیانه داعش به چند شهر این کشور، اعلام جهاد کفایی کرد. مرجع عالیقدر شیعیان عراق، مردم و نیروهای مسلح و امنیتی این كشور را به دفاع از عراق و مقدسات و مقابله شجاعانه با تروریست ها فرا خواند.

 

شیخ عبدالمهدی كربلائی، نماینده آیت الله سیستانی نیز در خطبه های نماز جمعه در مرقد مطهر امام حسین(ع) در شهر كربلای معلا گفت: هر كسی كه می تواند سلاح به دست گیرد و توان مقابله با ترویست ها را دارد، برای مقابله با تروریست ها داوطلب شود، زیرا دفاع از عراق وظیفه ملی است.

 

اعلام جهاد علمای شیعه و سنی، باعث شد عراقی‌ها یکصدا برای دفاع از کشور به پا خیزند و هزاران نفر برای پیوستن به نیروهای امنیتی و ارتش داوطلب شوند.

اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو : نخست وزیر عراق: ارتش جدیدی خواهیم ساخت/عمار حکیم لباس رزم به تن کرد