نخست وزيرمالزي بارئيس جمهوري اندونزي ديدارکرد : کوالالامپور - نخست وزير مالزي ...



کوالالامپور - نخست وزير مالزي شب گذشته با سوسيلو بامبانگ يودهويونو، رئيس جمهوري اندونزي ديدار و گفت و گو کرد.به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري رسمي اندونزي (آنتارا)، نجيب تون رزاق که براي حضور در مراسم سوگند يودهويونو به عنوان رئيس جمهوري اندونزي به جاکارتا سفر کرده، در ديدار با وي موضوع همکاري هاي بين دو کشور و نيز راههاي افزايش روابط دو طرف را مورد بحث و بررسي قرار داده است.

بنا به اين گزارش، نخست وزير مالزي روابط کشورش با اندونزي در منطقه را مهم و استراتژيک خوانده و خواستار تداوم آن در آينده شده است.

سوسيلو بامبانگ يودهويونو، رئيس جمهوري اندونزي نيز با تاکيد بر شعار و سياست کشورش مبني بر "داشتن ميليون ها دوست بدون هيچ دشمني" مالزي را کشور دوست و برادر ملت خود دانسته و ابراز اميدواري کرده که بتواند در آينده نزديک به مالزي سفر کند.

به گزارش ايرنا، در هفته هاي گذشته پخش يک موسيقي همراه با حرکات موزون در برنامه هاي تبليغاتي توريستي- تفريحي يک شبکه تلويزيوني مالزي اعتراض شديد مردم اندونزي را به دنبال داشت.

اندونزي معتقد است که اين موسيقي متعلق به يک گروه قومي اين کشور بوده و مالزي حق استفاده از آن در برنامه هاي خود را ندارد.

 

 

 

 


ویدیو : نخست وزيرمالزي بارئيس جمهوري اندونزي ديدارکرد