نخستین نانوحسگر گازی ایران رونمایی شد :         با حضور استاندار مازندران ...



 

 

رونمایی از خودرو25میلیونی ایران خودرو , نخستین روزنامه ایران , نخستین بنای تاریخی ایران که به ثبت جهانی یونسکو رسیده کدام است؟

 

 

با حضور استاندار مازندران از نخستین نانو حسگر گازی ایران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مازندران رونمایی شد.

 


مدیر پروژه سند توسعه فناوری نانوی استان مازندران عصر دوشنبه در آئین رونمایی این مراسم گفت: این نانو سنسور وسیله ای است که با فناوری نانو تهیه شده و برای سنسورهای گاز H۲S و مسائل زیست محیطی دارای اهمیت است و در جهان نیز در حال ثبت اختراح بین المللی است.

 


محسن جهانشاهی افزود: فعالیت ستاد ویژه نانوی توسعه فناوری ریاست جمهوری رسماً از سال ۸۲ در کشور آغاز شد و به‌صورت هدفمند، سند ۱۰ ساله تدوین شد.

 


وی اظهار داشت: این طرح در قالب سند از سال ۸۴ تا سال ۹۳ باید بر اساس چشم انداز در حلقه تولید علم، فناوری، صنعت و بازار اجرا شود.

 


مدیر گروه همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اضافه کرد: سند راهبردی توسعه فناوری نانو در زمینه آموزش، پژوهش، ترویج، حمایت از سرمایه گذاران بخش دولتی، خصوصی و صاحبان ایده، حمایت از مخترعان در بخش تولید ثروت و غیره ۵۷ برنامه را تدوین کرده است.

 


عضو شورای هماهنگی ستاد نانوی توسعه فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: تاکنون ۵۷ محصول در این مرکز تحقیقاتی تولید شده به‌ گونه‌ای که در سال گذشته، رتبه برتر کشوری را کسب کرد و در سال‌جاری نیز در میان ۲۰۰ مرکز، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

 


تاکید استاندار بر توسعه پردیس دانشگاه صنعتی بابل

 


سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران پس از رونمایی از این فناوری در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل حاضر شد.

 


وی این واحد آموزش عالی را ازجمله دانشگاه‌های برتر کشور خواند و گفت: این دانشگاه از طرح‌های دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان‌های دیگر الگو برداری کند.

 


جهانشاهی افزود: دانشگاه مذکور با مراکز آموزش عالی استان‌های خراسان رضوی، فارس، خوزستان و اصفهان رایزنی و از بسته های علمی و فرهنگی آنها در جهت توسعه استفاده کند.

 


نماینده عالی دولت در استان مازندران با تأکید بر راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بیان داشت: باید برای راه اندازی این پارک و مشکلات موجود به خصوص تهیه زمین، اقدامی اساسی صورت پذیرد.

 


وی از مسئولان دانشگاه خواست تا در اجرای طرح توسعه پردیس این دانشگاه در زمین ۸۰ هکتاری تعیین شده جدی تر باشند و تصریح کرد: مشکلات اجرایی این طرح از سوی مسئولین ذی‌صلاح باید برطرف شود.

 


طاهایی همچنین از مسئولان وزارت علوم خواست که نسبت به پیشرفت، تنها دانشگاه صنعتی در شمال کشور اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در ادامه افزود: به منظور حمایت از فعالیت‌های تحقیقی درراستای پژوهش محورشدن دانشگاه، تمرکز زدایی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای اعضای هیئت علمی درپرداختن به این گونه فعالیتها، طرح اعتبار ویژه برای پژوهش وتحقیق در دانشگاه صنعتی بابل ادامه خواهد یافت.

 


وی گفت: دانشگاه با تشکیل اتاق فکر باید به آسیب شناسی حرکت های دانش بنیان درجامعه بپردازد و راهکارهایی را جهت برداشتن موانع وچاره اندیشی دراین خصوص ارائه نماید.

 


عسگر جان علی زاده، رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: در صورت تحقق توسعه فضای فیزیکی، تصویب پروژه های جدید این دانشگاه از پیشرفت چشمگیری برخوردار خواهد بود.

 


وی اظهار داشت: با ارتقاء دانشکده صنعتی نوشیروانی به دانشگاه، باید فضای فیزیکی آن نیز گسترش یابد در حالی‌که این دانشگاه در محوطه ۱۶ هکتاری قرار داشته و هنوز گسترش نیافته است.

 


علی زاده با تأکید بر حضور اعضای هیات علمی در کارگروه استانداری برای استفاده از تجربیات آنها در جهت رفع مشکلات استان، بیان داشت: وجود اعضای هیئت علمی با پتانسیل بالا به دریافت سوژه های تحقیقاتی برای بررسی کاربردی مسائل کشور و نیز سطح استان، کمک خواهد کرد.

 


رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین خواستار برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه‌های مختلف استان شد و بیان داشت: سمت و سوی دانشگاه صنعتی، پژوهش و فناوری است که باید به آن توجه جدی شود.

 

 

 


ویدیو : نخستین نانوحسگر گازی ایران رونمایی شد