نخستین ناطق میان دستور مجلس دهم : نخستین ناطق میان دستور مجلس دهم یک زن بود. ...


نخستین ناطق میان دستور مجلس دهم یک زن بود. او سخنانش را با شعری از شیخ محمود شبستری آغاز کرد. خبرآنلاین: نخستین ناطق میان دستور مجلس دهم یک زن بود. او سخنانش را با شعری از شیخ محمود شبستری آغاز کرد.

معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر اولین كسی است كه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان ناطق میان دستور پشت تریبون رفت. او نطقش را با این شعر از شبستری آغاز كرد:

به نام آن که جان را فکرت آموخت/ چراغ دل به نور جان برافروخت/ ز فضلش هر دو عالم گشت روشن/ ز فیضش خاک آدم گشت گلشن

آقاپور در ادامه سخنانش به مشكلات شهرستان ها و زنان اشاره كرد. او گفت: ایران فقط تهران نیست و باید در توزیع بودجه عادلانه تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: به چشم خود دیدم كه آرزوی گروهی از زنان شبستر تنها یك راه روستایی است. اینكه در مسیری كوتاه ماسه ریخته شود.

نماینده مردم شبستر با بیان اینكه روستاها و شهرستان های كوچك مركز ثروت كشور هستند، اظهار كرد: خیلی از افراد به دانشگاه می روند، اما بعد از آن به جای رفتن به محل كار،‌ به خانه برمی گردند. بیكاران فرهیخته سرمایه های گران قیمت كشور هستند.

وی افزود: چرا باید یك جاده 33 كیلومتری شبستر به تسوج، 290 كشته داشته باشد؟ اگر فقط یك سوم بودجه همایش ها را به جاده سازی روستاها و شهرهای كوچك اختصاص دهیم،‌ در یك سال، نیمی از مشكلات این حوزه حل می شود.


ویدیو : نخستین ناطق میان دستور مجلس دهم