نخستین داور فیلم فجر مشخص شد :         ابوالقاسم طالبی نخستین گزینه داوری ...



 

 

نخستین پوستر فیلم سینمایی سیانور رونمایی شد , فیلم صحبت های مهدی رحمتی و صالحی داور , نخستین فیلم سینمایی ایرانی

 

 

ابوالقاسم طالبی نخستین گزینه داوری در بیست و هشتمین جشنواره بین الملل فیلم فجر با تایید درخواست مسوولان این جشنواره از وی به عنوان داور، خواستار قضاوت های به دور از حب و بغض در انتخاب آثار برتر در این دوره از جشنواره شد.



طالبی روز چهارشنبه گفت: به جواد شمقدری قبل و پس از انتصاب به عنوان معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده بودم که در راستای مدیریت سینمای ایران هرکمکی که از دستم برآید انجام دهم.چندی پیش صحبتی درباره داوری در جشنواره فیلم فجر با من شد و من نیز برای کمک به این رویداد بین المللی سینمایی این امر را پذیرفتم.



کارگردان فیلم سینمایی دستهای خالی خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم داور جشنواره فیلم فجر نباید از میان کسانی باشد که در این رویداد سینمایی فیلم دارند زیرا این موضوع سبب قضاوت ناعادلانه در انتخاب فیلم ها می شود و این مهم باید به دور از هرگونه حب و بغض انجام شود. در دیدارهایی که با شمقدری داشتم تاکید کردم که بهترین داوران برای جشنواره فیلم فجر کارشناسان سینمایی هستند زیرا آنان منافعی در قبال برخی از آثار شرکت کننده ندارند.



طالبی یادآور شد: هیچ کس در داوری معصوم نیست و در این راه مشکلاتی وجود دارد. به اعتقاد من بهترین داوران جشنواره فیلم فجر اساتید دانشگاه ها، جامعه شناسان، سیاستمداران هستند که به نوعی از مخاطبان خاص سینما و حرفه ای محسوب شده و شناخت خوبی نسبت به سینما دارند. در حقیقت قضاوت اقشار فرهنگی به عدالت نزدیک تر است.



وی افزود: متاسفانه برخی که خود را صاحب سینما می دانند در این دوره از جشنواره صحبت هایی را مبنی بر تحریم جشنواره توسط داوران بیان کردند و این درحالی است که برخی از داوران همچون عزت الله انتظامی به دلیل بیماری این مسئولیت را قبول نکردند. حتی از داوران خارجی نیز می توان برای قضاوت فیلم های جشنواره فیلم فجر استفاده کرد زیرا آنان رابطه خاصی با سینماگران ما ندارند.



طالبی در پایان اظهار امیدواری کرد داوران جشنواره فیلم فجر از سال آینده از میان کارشناسان سینمایی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انتخاب شوند تا قضاوت ها به بهترین نحو ممکن انجام شود.



بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۵ تا ۱۵ بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 


ویدیو : نخستین داور فیلم فجر مشخص شد