نحوه پرداخت پول سپرده‌گذاران ثامن الحجج : فرآیند پرداخت وجوه سپرده‌گذاران خرد ...


فرآیند پرداخت وجوه سپرده‌گذاران خرد موسسه ثامن الحجج در هفته پیش رو توسط بانک پارسیان آغاز خواهد شد. خبرگزاری ایسنا: فرآیند پرداخت وجوه سپرده‌گذاران خرد موسسه ثامن الحجج در هفته پیش رو توسط بانک پارسیان آغاز خواهد شد.

با واگذاری تعهدات موسسه اعتباری غیرمجاز ثامن الحجج به بانک پارسیان، این بانک مسئول پرداخت وجوه سپرده گذاران این موسسه شده که قرار است طی روزهای آینده در دستور کار قرار گیرد. همانطور که پیش تر پرویزیان - مدیرعامل بانک پارسیان - اعلام کرده بود قرار است از روز 12 بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجر، در فاز نخست تودیع وجوه سپرده گذاران، پرداخت سپرده های خرد این تعاونی اعتبار در اولویت قرار گیرد و تودیع سپرده ها تا سقف های سه، پنج و 10 میلیون تومان انجام شود که البته این روند بر اساس شیوه نامه ای خواهد بود که از سوی بانک مرکزی ابلاغ می شود.

سپرده گذاران توجه کنند


پرداخت وجوه سپرده گذاران ثامن الحجج در حالی توسط شعب بانک پارسیان در سراسر کشور پرداخت خواهد شد که این پرداخت بر اساس شرایط خاص انجام می شود. این در حالی است که در فاز نخست این طرح، سپرده های خرد صرفا به اشخاص حقیقی دارای حساب های تک امضاء پرداخت خواهد شد.

همچنین سپرده گذاران واجد شرایط با در دست داشتن مدارک مربوط به حساب و اوراق شناسایی هویتی، ضمن مراجعه به شعبه مربوطه در تعاونی باید نسبت به بستن حساب و ابطال دفترچه اقدام و «گواهی تسویه حساب سپرده نزد تعاونی اعتبار ثامن الحجج» را به شعب بانک پارسیان ارائه کنند.

تسهیلات سپرده گذارانی که در قبال سپرده های خود تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند، توسط همان شعبه تعاونی تسویه شده و مبلغ خالص قابل پرداخت در گواهی تسویه حساب سپرده قید خواهد شد.

سپرده گذاران باید توجه داشته باشند که اطلاعات دریافتی از تعاونی، ملاک بازپرداخت سپرده ها بوده و هرگونه مغایرت در اطلاعات مشتریان از قبیل اطلاعات هویتی، شماره حساب، مبلغ سپرده یا کسری مدارک مورد نیاز باعث عدم پرداخت مبالغ خواهد شد.

این در حالی است که بانک مرکزی اعلام کرده است که برای تسهیل فرآیند پرداخت سپرده ها و رسیدگی به شکایات سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج، سپرده گذاران تعاونی آن می توانند ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانیwww.cbi.ir در بخش «تماس با ما» و در زیربخش «پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی» شکایات و انتقادات خود را مطرح کنند. در عین حال که تلفن پیام گیر به شماره 29954855 و سامانه پیام کوتاه 2000411 نیز آماده دریافت دیدگاه های مردمی، انتقادات و شکایات احتمالی در این زمینه خواهد بود.

بعد از اتفاقات رخ داده برای موسسه غیرمجاز میزان در سال گذشته که در نهایت به انحلال آن انجامید و بانک مرکزی و سایر مراجع ذیربط تصمیم به واگذاری آن به بانک صادرات گرفتند، "ثامن الحجج" نیز از دیگر موسسات غیرمجازی بو.د که با تخلف در مسایل مالی و فعالیت خارج از چارچوب و ضوابط بانک مرکزی چندی پیش دچار مشکل شد و توان پرداخت وجوه سپرده گذاران خود اعم از خرد و کلان را از دست داد.

بعد از بررسی های انجام شده بانک مرکزی تصمیم به واگذاری این موسسه و تعهدات آن به بانک پارسیان گرفت و این بانک متولی پرداخت وجود سپرده گذاران ثامن الحجج طبق فرایندی که بانک مرکزی ابلاغ می کند، است.

آنطور که مدیرعامل بانک پارسیان اعلام کرده است، حدود900 هزار سپرده خرد با مبلغی در حدود 200 میلیارد تومان برای ثامن الحجج وجود دارد که در فاز اول توزیع وجوه، به صاحبان آنها پرداخت می شود و سپرده های درشت تر به مراحل بعدی منتقل خواهد شد.

پرویزیان این را هم گفته که اگر سپرده‌گذاران مایل باشند می‌توانند با محصولات جدیدی که بانک پارسیان تعریف می‌کند، سپرده‌گذاری مجددی در این بانک انجام داده که البته شرایط آن در حال فراهم شدن است.


ویدیو : نحوه پرداخت پول سپرده‌گذاران ثامن الحجج