نحوه پخت کیک راه‌ راه : پخت کیک گورخری مزه و بوی شکلات، کاکائو و وانیل که با ...



نحوه دانلود از یوتیوب , نحوه ساخت اپل آیدی , نحوه شارژ همراه اول

پخت کیک گورخری


مزه و بوی شکلات، کاکائو و وانیل که با هم ترکیب می‌شود، شاید مفهوم شیرینی و کیک هم روی زبان و توی ذهن کامل‌تر شود. بعضی از کیک‌ها که اسم خانواده‌شان را «گورخر» گذاشته‌اند، این مخلوط را با وفاداری عمیقی حفظ می‌کنند.

 

یکی از آسان‌‌ترین‌ها شاید «کیک حلقه‌ای گورخری» باشد که مزه شیرینی‌اش بیشتر مدیون شکلات تلخ است و شکر کمتری می‌خواهد.

کیک حلقه‌ای گورخری پیشنهاد ماست برای شمایی که دوست‌دار پیش غذا یا عصرانه ساده و نرمی هستید که همراه خوبی برای چای و قهوه‌تان باشد.

اگر قالب حلقه‌ای طرح‌دار برای پخت این کیک را ندارید در هر ظرف دیگری هم که مناسب فر باشد، می‌توانید آن را درست کنید. این قالب بیشتر طرح و شکل دارد و کمی هم شاید خاطره‌انگیز باشد برای کسانی که یاد کیک‌های کودکی خانگی‌شان می‌افتند.

معمولا روی این کیک‌های ساده بعد از آماده و خنک‌شدن یک لعاب شیرین می‌ریزند که می‌تواند شکلاتی باشد. این گزینه زیادی شیرین‌کننده است و اگر مراقب کالری و میزان قند دریافتی هستید، می‌‌توانید آن را حذف کنید.

نحوه , نحوه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا , نحوه ثبت شرکت مواد لازم برای کیک گورخری


مواد لازم برای یک کیک حلقه‌ای گورخری:

 آرد سه پیمانه
 بکینگ پودر  دو قاشق چای‌خوری
 نمک نصف قاشق چای‌خوری
 شکر نرم دو و نیم پیمانه
پودر کاکائو با کیفیت خوب نصف پیمانه
هل پودرشده دو حبه
آب شش قاشق غذاخوری
* کره مخصوص کیک‌پزی یک و نیم پیمانه
عصاره وانیل یک و نیم قاشق چای‌خوری
تخم مرغ بزرگ پنج عدد
شیر نصف پیمانه


* کره مخصوص کیک‌پزی، آب‌شده و خنک‌شده با دمای اتاق


مواد لازم برای لعاب روی کیک (دلخواه) :

 خامه دو سوم پیمانه
 شکلات تلخ ۱۷۰ گرم 


طرز تهیه :
ابتدا آرد، بیکینگ پودر و نمک را الک کرده و کنار گذاشته شوند.

در یک کاسه بزرگ دیگر، نصف پیمانه شکر، پودر کاکائو و آب را با هم مخلوط کرده و با همزن برقی آنقدر می‌زنیم تا مواد یکدست شوند.

 

کره آب‌شده و شکر را در ظرف گودی با همزن می‌زنیم. از درجه متوسط تا زیاد را آرام آرام امتحان می‌کنیم و تا حدود یک دقیقه هم می‌زنیم. بعد از این زمان، وانیل و پودر هل را هم اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.تا مواد یکدستی آماده شود.

تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی اضافه می‌کنیم و بعد از هر کدام، آنقدر با همزن یا دستگاه هم می‌زنیم تا مایع کاملا نرم و روان و پف‌آلود شود.

حالا باید سرعت هم‌زن را به پایین‌ترین حد برسانیم و ترکیب آردی را که الک کرده‌ بودیم، آرام اضافه کنیم. بهتر است آرد را در سه نوبت بریزیم و هم بزنیم تا گلوله نشود. بین هر نوبت شیر را هم با تقسیم‌بندی عادلانه اضافه می‌کنیم تا زمانی که هر دو با هم تمام شوند.

ظرف دومی را یادتان هست؟ همان که کاکائو با چند چیز حل شده بود؟ باید حدود دو پیمانه از این خمیری که زده شده، به آن ظرف کاکائو که کنار گذاشته بودیم، اضافه کنیم و هم بزنیم. حالا دو نوع مخلوط داریم: شکلاتی و وانیلی

خمیرها کمی چسبنده هستند و باید با حوصله یک در میان از هر کدام یک قاشق برداریم و در ظرفی که قبلا چرب شده و کمی آرد در آن پاشیده‌ایم، بریزیم. یک قاشق از مخلوط وانیلی و بعد یک قاشق از مخلوط شکلاتی.

نحوه شارژ ایرانسل , نحوه حذف اکانت تلگرام , نحوه خاموش کردن ویندوز 8 نحوه ریختن کیک گورخری در قالب


آخرین قاشق را که ریختیم، قالب را تکانی می‌دهیم و در فر می‌گذاریم. لازم نیست مخلوط را در قالب حلقه‌ای یا کیک‌مان هم بزنیم. خودش در اثر حرارت شکل می‌گیرد و همان گورخر زیبا و خوش‌رنگ می‌شود.

از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت ممکن است زمان پخت این کیک باشد. در ۱۸۰ درجه سانتیگراد. تاز زمانی که وسط کیک خیلی تمیز و پاکیزه خودش را بگیرد و وقتی با خلال دندان وسط کیک می‌زنیم، چیزی به خلال نچسبد.

این میزان درجه و زمان برای یک قالب متوسط گرد مخصوص این کیک است. باید مراقب میزان گودی و شرایط ظرف‌تان باشید و کیک را در این مدت زمانی مدام چک کنید.

کیک باید حدود یک ربع، بیرون بماند تا خنک شود.


آماده کردن لعاب روی کیک (دلخواه) :
شکلات و خامه را در یک ظرف نچسب روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا ذوب شود. وقتی ذوب شد آن را از روی حرارت برمی داریم، ۱۰ دقیقه بعد که خنک شد، آن را روی کیک می‌ریزیم و می‌گذاریم کیک حدود نیم ساعت با این لعاب بماند تا شیره درونش نفوذ کند.

می‌توانیم برای این لعاب فقط شکلات تلخ را آب کرده و خنک که شد روی کیک بریزیم.

 

منبع : سایت گوشه آشپزخانه


ویدیو : نحوه پخت کیک راه‌ راه