نحوه قیمت‌گذاری خودرو مشخص شد/اولین سواری ملی ایران طراحی شد : نحوه قیمت‌گذاری ...



قیمت محصولات ایران خودرو , قیمت گذاری خودرو , قیمت ایران خودرو

نحوه قیمت‌گذاری خودرو مشخص شد

اگرچه کمیته منصوب رییس‌جمهوری هنوز نظر خود درباره نحوه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد نظر این کمیته قیمت‌گذاری براساس نرخ ارز مبادله‌ای است.

پیش از این اعلام شده بود که به دستور رییس‌جمهوری کمیته‌ای متشکل از معاون اول و معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس شورای رقابت ماموریت یافته است تا نحوه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی براساس نرخ ارز مبادله‌ای یا حاشیه بازار را بررسی و تعیین کند.

هفته گذشته نیز اولین جلسه این کمیته با حضور نمایندگان انجمن قطعه‌سازان و خودروسازان برگزار شد. اگرچه اخبار رسمی از نتایج این جلسه منتشر نشد اما برخی از اخبار غیر رسمی از موافقت این کمیته با آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو حکایت داشت.

در این شرایط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که نرخ خودرو براساس ارز مبادله‌ای تعیین خواهد شد. به گفته محسن صالحی‌نیا، براساس تصمیمات اتخاذ شده قیمت خودرو شامل مواد اولیه و هزینه‌های تولید آن براساس نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرده که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی و آنالیز قیمت خودروها براساس نرخ ارز مبادله‌ای بوده و نتایج این بررسی‌ها به‌زودی اعلام می‌شود.

هنوز نحوه تعیین قیمتها براساس نرخ ارز مبادله‌ای مشخص نشده است اما اگر مواد اولیه نیز به نرخ ارز مبادله‌ای در اختیار خودروسازان قرار گیرد می‌توان امیدوار بود قیمت خودرو بیش از مقدار فعلی افزایش نیابد.

اولین سواری ملی ایران طراحی شد

طراحی ظاهری (بدنه) اولین سواری ملی ایران که خودرویی در کلاس B پلاس است، به پایان رسید.

محمدحسن شجاعی‌فرد - رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت - در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: طراحی و تولید اولین سواری ملی ایران که خودرویی در کلاس B پلاس (بین کلاس B و C) و هم‌ کلاس خودرویی چون ال 90 است همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون طراحی ظاهری این خودرو نهایی شده است، خاطرنشان کرد: طراحی فضای داخلی این خودرو نیز در حال انجام است.

رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: برای طراحی پلت‌فرم و قطعات این خودرو اطلاعات فنی بیش از 330 خودروی مدل 2013 در دنیا در دو کلاس B و C مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، تکنولوژی‌ای که در پلت‌فرم بیش از 80 درصد این خودروها مشترک بوده به عنوان مبنای طراحی پلت‌فرم سواری ملی قرار گرفته است.

شجاعی‌فرد با بیان اینکه برای طراحی قطعات پلت‌فرم این خودرو نیز از همین روش استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از اواخر سال 1393 تولید اولین خودروی ملی ایران آغاز خواهد شد.

وی درباره تاثیرات تحریم بر روند پیشرفت این پروژه، تصریح کرد: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روند اجرای کار نداشته است به‌گونه‌ای که تمام طرفهای خارجی و مشاوران اروپایی به همکاری خود ادامه می‌دهند./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 

 

 


ویدیو : نحوه قیمت‌گذاری خودرو مشخص شد/اولین سواری ملی ایران طراحی شد