نحوه زیبا کردن اتاق نشیمن : هنگامی كه می‌خواهیم نكاتی را در مورد نحوه چیدمان ...



هنگامی كه می‌خواهیم نكاتی را در مورد نحوه چیدمان و طراحی یك اتاق نشیمن بیاموزیم، جنبه‌های مختلفی را در این كار باید در نظر بگیریم. عناصر مربوط به كارایی فضا شامل راحتی و آسایش محیط، چیدمان مبلمان، طرح‌ها و نقش‌های مورد استفاده، و هم‌چنین انتخاب درست فضا و مبلمان برای انجام فعالیت‌های مختلف از جمله تفریح و سرگرمی است. جنبه دكوری و تزئینی طراحی یك اتاق نشیمن تمام این عناصر را به هم گره می‌زند و باعث می‌شود تا فضا جذاب و زیبا به نظر برسد. در این مطلب نكاتی را با شما می‌خواهیم در میان بگذاریم كه كمك زیادی به شما در طراحی اتاق نشیمن خانه‌یتان می‌كنند و باعث می‌شوند تا شما بتوانید گام به گام و با آگاهی كامل دست به طراحی بزنید.

مراحل طراحی اتاق نشیمن خانه یتان:

 

رنگبندی زیبا برای اتاق نشیمن , نحوه زیبا کردن cmd , نحوه زیبا زندگی کردن


1. این مسئله را مشخص كنید كه اتاق نشیمن شما قرار است چه كاربردی داشته باشد.

برخی از كاربردهای اتاق نشیمن عبارت است از تفریح و سرگرمی، بازی‌های خانوادگی، مطالعه، و تماشای تلویزیون. اگر قرار است خیلی وقت‌ها از این فضا به عنوان مكانی برای تفریح و سرگرمی استفاده كنید، تعداد میانگین مهمانان خود را مشخص كنید تا از این مسئله مطمئن شوید كه جای كافی و نشمین‌های كافی وجود دارد. اگر خیلی قرار نیست در اتاق نشیمن خانه خود پذیرای مهمان باشید، این فضا می‌تواند بیش‌تر جایی دنج و راحت برای اعضای خانواده باشد. از این مسئله اطمینان حاصل كنید كه فضا و مبلمان كافی برای انجام فعالیت‌های مختلفی كه در اتاق نشیمن قرار است انجام شود در اختیار دارید.

نحوه درست کردن کاردستی های ساده اما زیبا , نحوه خاموش کردن ویندوز 8 , نحوه غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10


2. متناسب با فضای اتاق نشیمن طراحی كنید.

اگر فضای اتاق نشیمن شما بی‌شكل است و یا فرم نامتعارفی دارد، فرقی نمی‌كند بزرگ یا كوچك، ایده‌های طراحی رایج و چیدمان سنتی مبلمان در این فضا كاری از پیش نمی‌برند. در یك اتاق نشیمن كوچك از مبلمانی در ابعاد كوچك استفاده كنید، حتی اگر مجبور شوید مبلمان خود را اصلاح كنید و یا از مبل‌های نامتعارف و غیرمعمولی استفاده كنید. هم‌چنین از مبلمانی در ابعاد بزرگ در اتاق‌های نشیمن بزرگ استفاده كنید. این مبلمان را به گونه‌ای بچینید كه اتاق نشیمن شما منظم به نظر برسد و راه رفتن در آن راحت باشد.

 

نحوه دم کردن قهوه , اتاق نشیمن , نحوه فعال کردن اینترنت همراه اول


3. فضاهای مناسب گفتگو طراحی كنید.

كاناپه‌ها و صندلی‌ها باید به گونه‌ای در كنار هم قرار بگیرند كه افراد بتوانند به راحتی با هم به گفتگو بپردازند. هم‌چنین اتاق نشمین باید به گونه‌ای چیدمان شود كه افراد بتوانند از اطراف فضای گفتگو حركت كنند نه داخل این فضا.

 

نحوه پاک کردن اکانت تلگرام , نحوه درست کردن قهوه , نحوه غیر فعال کردن اپدیت ویندوز 10


4. نقطه كانونی اتاق نشیمن را پیدا كنید.

در بعضی از اتاق‌ها، نقطه كانونی یك عنصر معمارانه مانند یك پنجره یا یك شومینه است. در اتاق‌هایی كه فاقد عناصر پیش‌ساخته هستند، نقطه كانونی می‌تواند یك مبل، یك اثر هنری، یا یك وسیله دیواركوب بزرگ باشد. اگر می‌خواهید دستگاه تلویزیون شما نقطه كانونی اتاق نشیمن باشد، آن را در یك فضای مناسب (مانند یك میز تلویزیونی زیبا و چوبی) قرار دهید، و یا در كنار آن از یك اثر هنری یا یك آینه بزرگ استفاده كنید تا جای تلویزیون را در هنگام خاموشی پر كنند. اتاق نشیمن باید به گونه‌ای طراحی و چیده شود كه نقطه كانونی به خوبی به چشم بیاید و هیچ عنصر دیگری در فضا با آن از نظر بصری رقابت نكند.

 

نحوه وارد کردن شارژ همراه اول , نحوه هک کردن تلگرام , نحوه درست کردن قهوه ترک


5. در مورد میزان رسمی بودن اتاق نشیمن تصمیم بگیرید.

یك اتاق نشیمن رسمی به یك مبلمان سنتی، وسایل آنتیك، و سطوح شیك و زیبا نیاز دارد. در یك اتاق نشمین غیررسمی می‌توان از پارچه‌های ساده‌تر و وسایل تزئینی تلفیقی استفاده كرد.

 

طراحی اتاق نشیمن , نحوه آپدیت کردن ویندوز 10 , نحوه مخفی کردن مودم


6. یك تم یا سبك برای اتاق نشیمن خود انتخاب كنید.

اگر بخواهیم مثالی از سبك بزنیم می‌توانیم به سبك‌های ساحلی، مدرن، آسیایی و رستیك و هم‌چنین در مورد تم می‌توانیم به تم‌هایی مانند طراحی اتاق به گونه‌ای كه متعلق به زمان و دوره‌ای خاص و مشخص باشد اشاره كنیم. نوع سبك یا تم كلی كه برای طراحی‌های اتاق نشیمن خود انتخاب می‌كنید، نوع رنگ‌ها، پارچه‌ها، مبلمان، و آثار هنری را تعیین می‌كند.

 

نحوه پیدا کردن ip کامپیوتر دیگران , نحوه کم کردن حجم عکس , نحوه زیپ کردن فایل ها


7. به یك تقارن در اتاق نشیمن خود برسید.

از مبلمان و یا وسایل تزئینی به صورت جفت در اتاق نشیمن خود استفاده كنید تا ظاهر آن یكدست و یكپارچه و در نهایت متقارن به نظر برسد. رسیدن به چنین ظاهری به صندلی، چراغ، و آثار هنری نیاز دارد.

 

نحوه غیرفعال کردن آپدیت ویندوز 10 , نحوه پاک کردن کش , نحوه دم کردن چای سبز


8. مطمئن شوید كه به ایده‌های طراحی خود علاقه‌مند هستید.

وقتی افراد چگونگی طراحی و چیدمان یك اتاق نشیمن را یاد می‌گیرند، همیشه قانون‌هایی وجود دارند كه از آن‌ها پیروی می‌كنند. اگرچه استفاده از این قوانین و دستورالعمل‌های خاص برای طراحی داخلی اتاق نشمین برای رسیدن به نتیجه‌ای كه از نظر دیگران جذاب و زیبا باشد لازم است، اما همیشه باید به این نكته توجه كنید كه اتاق نشیمن متعلق به شما و اعضای خانواده شما است و به همین دلیل اتاق نشیمن، قبل از مهمانان، باید برای شما جذاب و زیبا باشد. به همین دلیل در فرایند طراحی به سلایق و ایده‌های خود اعتماد كنید و طبق آن‌ها عمل كنید.

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو : نحوه زیبا کردن اتاق نشیمن