نحوه استفاده صحیح از دستگاه‌های کار‌ت‌خوان :  اخبار اجتماعی - نحوه استفاده ...



نحوه استفاده از دستگاه فتوتراپی , نحوه استفاده صحیح از نخ دندان , نحوه استفاده صحیح از انواع عطر


 اخبار اجتماعی - نحوه استفاده صحیح از دستگاه‌های کار‌ت‌خوان

رییس پلیس فتای استان مازندران با تاکید بر ضرورت استفاده صحیح از دستگاه های کارت خوان ( POS) به تشریح نحوه استفاده صحیح از این دستگاه ها پرداخت.

به گزارش ایسنا، سرهنگ احمدرضا رستمی، رییس پلیس فتای استان مازندران با تاکید بر ضرورت استفاده صحیح از دستگاه‌های دستگاه‌های کارت خوان (POS) گفت: مشتریان فروشگاه‌ها بهتر است خودشان اقدام به وارد کردن رمز و مبلغ کالا در دستگاه POS کنند.

وی افزود: متاسفانه، امروزه مشتریان در استفاده از دستگاه‌های POS معمولا وارد کردن شماره رمز و برداشت مبلغ را به عهده فروشنده می‌گذارند و این کار امکان کسر مبالغی بیش از مبلغ کالای خریداری شده را فراهم می‌آورد، و احتمال به سرقت رفتن کلیه اطلاعات حساب خریدار توسط اسکیمرها می باشد.

وی افزود: روش صحیح استفاده از دستگاه‌های POS این است که رمز و مبلغ کالا باید توسط مشتری به دستگاه داده شود ودر این شرایط فروشنده نیز با نظارت صحت مبلغ داده شده به دستگاه را تأیید کرده و با فشار دادن دکمه ثبت، باید انجام عملیات تأیید ‌شود.

رستمی درادامه گفت: پس از اتمام عملیات، دستگاه POS دو رسید را ارایه می‌دهد که یک رسید متعلق به خریدار و یک رسید متعلق به فروشنده است.

رستمی خطاب به مشتریان خاطرنشان کرد: خودشان کارت بانکی را بر روی کارت خوان کشیده، رمز و مبلغ را وارد کنند و هیچگاه رمز خود را در مکان‌های شلوغ بیان نکنند.

وی افزود: نسبت به تغییر رمز عابر بانک خود به صورت دوره ای اقدام کنید و بر روی کارت بانکی هیچگاه رمز خود را یادداشت نکنید.

وی با بیان اینکه احتمال سوء استفاده از حساب فروشنده توسط خریدار نیز وجود دارد، افزود: در مورد کلاهبرداری از این طریق ، شیوه جدید کلاهبرداری با جعل پرینت دستگاه در استان به رخ داد که در آن فرد کلاهبرداری با استفاده از یک دستگاه مکانیکی نقطه زن پس از جعل پرینت دستگاه و افزایش تعداد صفر های فیش کارت خوان اقدام به کلاهبرداری می کرد.

رییس پلیس فتا گفت: برای جلوگیری از این گونه کلاهبرداری فروشندگان و صاحبان صنوف در هنگام اخذ قبض دستگاه pos از مشتریان ، هر دو قبض صادر از دستگاه pos را تطبیق داده تا دچار چنین مشکلی نشوند.

وی گفت: بانک های عامل بر روی اعداد مبالغ خریداری شده (قبض دستگاه pos) سایه گذاشته تا امکان جعل وجود نداشته باشد و فروشنده ها حتما سامانه sms بانک خود را فعال کنند.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو : نحوه استفاده صحیح از دستگاه‌های کار‌ت‌خوان