نجات 8 بیمار با اهدای اعضای بدن یک جوان : اهدای اعضای بدن جوان رودسری كه بر ...


اهدای اعضای بدن جوان رودسری كه بر اثر تصادف مرگ مغزی شده بود جان هشت بیمار را نجات داد. خبرگزاری ایرنا: اهدای اعضای بدن جوان رودسری كه بر اثر تصادف مرگ مغزی شده بود جان هشت بیمار را نجات داد.
 
محسن رشیدی مقدم 27 ساله اهل و ساكن شهرستان رودسر هفته گذشته بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود كه پس از اعزام به بیمارستان پورسینای رشت و تائید پزشكان مبنی بر مرگ مغزی با رضایت والدین مبنی بر اهدای اعضای بدن وی هشت قسمت از بدن شامل كلیه ها، دریچه قلب، استخوان  و غیره به بیماران نیازمند در بیمارستان های امام خمینی (ره) تهران و شیراز اهداء شد.
 
یک پزشک در این زمینه با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی گفت: اهدای عضو اهدای زندگی به بیماران نیازمند است کسانی ‌که به نیازمندان حیات دوباره می‌ بخشند، سفیران زندگی هستند.
 
علی محمدی در ادامه نقش رسانه‌ ها در نهادینه کردن فرهنگ اهدای اعضا را موثر دانست و افزود: رسانه‌ ها در زمینه آگاه‌ سازی و اطلاع‌ رسانی درست از اهمیت اهدای عضو در جامعه نقش برجسته‌‌ ای دارند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه آگاه کردن جامعه یکی از مهمترین راه‌ های اعتماد سازی است، یادآورشد: زمانی که اهدای عضو در جامعه به عنوان یک ضرورت مطرح و تک تک افراد جامعه با این مهم آشنا شوند به نیاز مزبور اجتماعی پاسخ مثبت می‌ دهند.


ویدیو : نجات 8 بیمار با اهدای اعضای بدن یک جوان