نتیجه مذاکرات ایران و روسیه درباره همکاری‌های جدید هسته‌ای :  اخبار سیاست خارجی ...



کتاب های جدید درباره تاریخ ایران , نتیجه بازی والیبال ایران و روسیه 26 مرداد 95 فیلم , نتیجه ی بازی جدید ایران و قطر


 اخبار سیاست خارجی - نتیجه مذاکرات ایران و روسیه درباره همکاری‌های جدید هسته‌ای

بازتاب سخنان معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره کمک ایران به عراق برای مبارزه با تروریست ها، هشدار یک مقام ایرانی به مقامات کردستان درباره بحث استقلال، پایان مذاکرات ایران و روسیه در زمینه همکاری های جدید هسته ای و از سر گیری صادرات خودرو از ایران به روسیه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات بین المللی درباره ایران، به مواضع و اقدامات ایران در قبال عراق اختصاص دارد. در این زمینه، برخی مطبوعات، از جمله «حریت» ترکیه سخنان یکی از مقامات ارشد نظامی ایران را بازتاب داده اند که از آمادگی ایران برای کمک به عراق در مقابل تروریست های تکفیری سخن گفته است. این روزنامه به نقل از سردار جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران می نویسد ایران آماده مبارزه با تروریست های تکفیری در عراق است و پاسخ ایران به این گروه ها، قاطع و جدی خواهد بود. حریت اشاره می کند که سردار جزایری جزئیاتی از اقدامات فعلی یا آتی ایران در عراق را بیان نکرده است.

سایت شبکه خبری «الجزیره» نیز همین سخنان را بازتاب داده، اما با تمرکز بر بخشی دیگر از سخنان سردار جزایری، می نویسد ایران آماده است روش های خود در سوریه را در عراق نیز مورد استفاده قرار دهد. این سایت می نویسد مقامات ارشد ایرانی تاکنون چندین بار برای ورود به عراق جهت دفاع از اماکن مقدس شیعیان در این کشور ابزار آمادگی کرده اند، اما در عین حال گفته اند که عراقی ها خود به تنهایی نیز از عهده مقابله با تروریست ها بر خواهند آمد. الجزیره می نویسد سردار جزایری حوزه های کلی همکاری ایران با عراق در این زمینه را برشمرده و گفته این حوزه ها شامل دفاع، امنیت، کنترل مرزها و استحکامات است.

در مطلب دیگری درباره عراق، خبرگزاری «ترند» اظهارات معاون وزارت خارجه ایران را مورد توجه قرار داده که به مقامات اقلیم کردستان عراق درباره طرح بحث های مربوط به جدایی طلبی و استقلال هشدار داده است. این خبرگزاری می نویسد حسین امیر عبداللهیان، معاون امور عرب و آفریقای وزارت خارجه ایران گفته رهبران عاقل کرد عراقی، به استقلال و جدایی فکر نمی کنند و کسانی که درباره تجزیه عراق سخن می گویند، از پیامدهای این امر آگاه نیستند. وی افزوده ایران بر احترام به استقلال، حاکمیت ملی و یکپارچگی عراق، در چارچوب قانون اساسی این کشور تأکید می کند.

اما بخش دیگری از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی درباره ایران نیز به موضوع همکاری های ایران و روسیه در حوزه های مختلف اختصاص دارد. در این زمینه، سایت خبری «اروپای جدید» (New Europe) به موضوع مذاکرات تهران و مسکو برای همکاری های هسته ای پرداخته است. این سایت می نویسد ایران و روسیه مذاکره درباره ساخت بخش جدیدی در نیروگاه هسته ای ایران را به پایان رسانده اند. شرکت دولتی «روس اتم» روسیه در بیانیه ای ضمن اشاره به این موضوع، اعلام کرده که دو طرف بر سر کلیات ساخت بخش های جدیدی در نیروگاه هسته ای بوشهر در جنوب ایران به توافق رسیده اند.

در نهایت، در مطلبی دیگر در همین حوزه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به موضوع ازسرگیری صادرات خودرو از ایران به روسیه پرداخته است. این خبرگزاری می نویسد ایران پس از پنج سال و در پی ارتقای استانداردهای مرتبط در خودروهای خود، صادرات خودرو به روسیه را از سر گرفته است. در این مطلب اشاره شده که نخستین محموله از خودروهای ایرانی به مقصد روسیه بارگیری شده و قرار است تا سال 2015، ده هزار دستگاه از مدل های مختلف خودرو به این کشور صادر شود.

 اخبار سیاست خارجی - تابناک


ویدیو : نتیجه مذاکرات ایران و روسیه درباره همکاری‌های جدید هسته‌ای