نتایج یک نظرسنجی درباره توافق ایران و 1+5 : اخبار سیاسی - نتایج یک نظرسنجی ...



اخبار سیاسی - نتایج یک نظرسنجی درباره توافق ایران و 1+5

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که 63 درصد از مردم این کشور با دریافت اطلاعات کامل درباره توافق هسته ای انجام شده در ژنو، از آن حمایت می کنند.

این نظرسنجی جدید توسط موسسه "هارت ریسرچ" و با همکاری شبکه ان بی سی نیوز و روزنامه وال استریت ژورنال انجام شده است.

در ابتدای این نظرسنجی بدون آنکه اطلاعات زیادی درباره توافق هسته ای انجام شده در ژنو به شرکت کنندگان داده شود ، 34 درصد درصد تنها بر اساس اخبار پخش شده از رسانه ها اعلام کردند که از این توافق حمایت می کنند.

نظرسنجی از مردم ایران درباره موسیقی , درباره ایران , شعر درباره ایران

 
بر همین اساس 22 درصد نیز اعلام کردند که با این توافق مخالف هستند.

اغلب شرکت کننندگان در این نظرسنجی اعلام می کردند که اطلاعات زیادی درباره این توافق نداشته و یا آنکه چیزی درباره آن نشیده اند. بر همین اساس پس از دادن اطلاعات کافی به شرکت کنندگان در این نظرسنجی 63 درصد اعلام کردند که از توافق هسته ای با ایران حمایت می کنند.

پیش از دادن این اطلاعات به شرکت کنندگان، 10 درصد از آنها تا آن لحظه هیچ اطلاعی از این توافق نداشتند و 27 درصد نیز اطلاع جزئی از این رویداد داشتند.

همانطور که اشاره شد بعد از دادن اطلاعات کافی به شرکت کنندگان در مورد توافق هسته ای انجام شده در ژنو، 63 درصد اعلام کردند که از این توافق حمایت می کردند.

نکته جالب در مورد این 63 درصد آنکه 29 درصد آنها قویا از توافق ایران و کشورهای 1+5 حمایت می کنند.

بر اساس این نظرسنجی، پس از دادن اطلاعات کافی به شرکت کنندگان شمار مخالفان توافق هسته ای به 24 درصد رسید که 15 درصد از آنها قویا با آن مخالف بودند.

13 درصد نیز بعد از دریافت اطلاعات کافی اعلام کردند که هنوز تصمیمی درباره موافقت و یا مخالفت با این توافق تصمیمی نگرفته اند.

نظر توریستها درباره ایران , نظر آمریکایی ها درباره ایران , نتایج ایران در المپیک

 
همانند دیگر نظرسنجی های انجام شده در آمریکا، میزان حامیان این توافق در میان دموکرات ها بیش از جمهوریخواهان بود.

بر اساس این نظرنسجی، 81 درصد از دموکرات ها با توافق هسته ای موافق و 9 درصد مخالف هستند. میزان موافقان در میان افراد مستقل آمریکایی 59 درصد و تعداد مخالفان مستقل 29 درصد است.

بر اساس نتایج بدست آمده از این نظرسنجی، 45 درصد از جمهوریخواهان از توافق هسته ای ایران و 1+5 حمایت کرده و 41 درصد با آن مخالف هستند.

میزان موافقان توافق هسته ای ایران در میان لیبرال های آمریکایی بیش از همه گروه هاست بطوریکه 85 درصد آنها از این توافق حمایت و فقط 6درصد لیبرال ها با آن مخالف هستند.

نکته جالب در این نظرنسجی آنکه حتی شمار موافقان توافقنامه هسته ای در میان حامیان اسرائیل در آمریکا بیش از مخالفان است.

بر همین اساس 48 درصد این افراد (حامیان اسرائیل) از توافق هسته ای حمایت کرده و 40 درصد با آن مخالف هستند. و در انتها میزان حامیان توافق هسته ای ایران و 1+5 در میان محافظه کاران آمریکا 47 درصد و میزان مخالفان محافظه کار 41 درصد است.

نتایج لیگ برتر ایران , اسناد ویکی لیکس درباره ایران , شعر درباره ایران از شهریار

 
در این نظرسنجی پرسش های دیگری نیز در مورد اقدامات کنگره در خصوص توافق هسته ای ایران مطرح شد که 68 درصد اعلام کردند که موافق رصد این توافق از سوی کنگره هستند اما نمایندگان نباید اقدامی را علیه آن انجام داده و یا به فکر اعمال تحریم های جدید باشند.

در مورد مذاکره با ایران برای رسیدن به توافق نهایی نیز 64 درصد مردم آمریکا نیز از آن حمایت می کنند که از میان این افراد 28 درصد قویا اعتقاد به مذاکره دارند . 16 درصد از مردم آمریکا با انجام چنین مذاکراتی مخالف هستند.

58 درصد نیز اعتقاد دارند که پیش از آنکه کنگره اقدامی را علیه ایران انجام بدهد باید به این توافق فرصت کافی داده شود تا نتیجه آن مشخص گردد. 30 در صد از موافقان دادن فرصت کافی به این توافق قویا از این موضوع حمایت می کنند در حالیکه 18 درصد مخالف دادن چنین فرصتی هستند.

57 درصد از مردم آمریکا نیز از تلاش های دولت این کشور برای مذاکره با ایران حمایت می کنند در حالیکه 23 درصد با آن مخالف هستند.

شعر فردوسی درباره ایران , نظر بازیگران هندی درباره ایران , اسناد ویکی لیکس درباره انقلاب ایران

 
 در این نظرسنجی در مورد احتمال بکارگیری گزینه نظامی علیه ایران نیز از شهروندان آمریکایی سوال شده که 70 درصد با آن مخالف بودند و 50 درصد از مخالفین گزینه جنگ قویا معتقد بودند که نباید از گرینه نظامی علیه ایران استفاده شود.

در این میان فقط 22 درصد از گزینه نظامی حمایت می کنند که 9 درصد اعتقاد عمیق برای این کار دارند. 8 درصد مردم امریکا نیز نظری درباره استفاده کردن و یا نکردن از گرینه نظامی علیه ایران ندارند.

اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو : نتایج یک نظرسنجی درباره توافق ایران و 1+5