نتانیاهو وزیر جنگش را احضار کرد : منابع رسانه‌ای اسرائیلی گزارش دادند نخست ...


منابع رسانه‌ای اسرائیلی گزارش دادند نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیر جنگ این رژیم را برای نشستی غیر علنی و پس از تشدید اختلافات میان دو طرف احضار کرد. خبرگزاری ایسنا: منابع رسانه‌ای اسرائیلی گزارش دادند نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیر جنگ این رژیم را برای نشستی غیر علنی و پس از تشدید اختلافات میان دو طرف احضار کرد.

 رادیو رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که احضارموشه یعالون، وزیر جنگ اسرائیل پس از آن صورت گرفت که وی در مراسمی از مسئولان ارتش خواست که به صراحت هرآنچه را که می‌خواهند را بگویند، حتی اگر سخنانشان با مواضع رهبری نظامی ارشد یا سطح سیاسی همخوانی نداشته باشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سرعت به این اظهارات پاسخ داد و گفت که نخست وزیر از افسران و سربازان ارتش حمایت می‌کند و ارتش اسرائیل ارتش مردم است و باید خارج از اختلافات سیاسی باقی بماند.

این اظهارات پس از اختلافات علنی میان نتانیاهو و یعالون پیرامون سخنان یائیر گولان، نائب رئیس ستاد مشترک ارتش مطرح شد.

پیشتر گولان که به ایراد نظرات صریح معروف است، در سالگرد هولوکاست در اوایل مه جاری خواهان "بررسی وجدان ملی" شد و تاکید کرد: اگر مساله‌ای مرا در یادبود هولوکاست بترساند، آن مشروعیت بخشیدن به روند تهوع‌آوری است که اکنون در سال 2016 نشانه‌هایی از آن در میان ما دیده می‌شود؛ روندی که به صورت کلی در اروپا و خصوصا آلمان در 70، 80 و 90 سال پیش رخ داد.

این اظهارات گولان انتقادهای شدیدی را به ویژه از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به دنبال داشت.

نتانیاهو گفت: مقایسه‌ای که در اظهارات معاون رئیس کل ستاد ارتش درباره رخدادها در آلمان نازی طی 80 سال پیش آشکار شده، تکان دهنده است.

این بار موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در مراسم استقبال از افسران ارشد ارتش در تل‌آویو گفت: به بیان آنچه که به آن فکر می‌کنید، ادامه دهید و آن را انجام دهید حتی اگر سخنانتان با جریان اکثریت یا با مواضع و اندیشه‌های رهبرانتان یا رهبری سیاسی همخوانی نداشته باشد.

طبق بیانیه وزیر جنگ؛ وی افزود، در میدان نبرد "شجاع" باشید، در میز مذاکرات هم شجاع باشید، ارتش خوب همان ارتشی است که رهبران آن احساس می‌کنند که در هر زمانی که باشد، می‌توانند صدایشان را به گوش دیگران برسانند.

نخست وزیر اسرائیل نیز به سرعت به بیانیه وزیر جنگ پاسخ داد و تاکید کرد که نتانیاهو در صحبت خود مبنی بر این که مقایسه با آلمان نازی بجا نبوده، جدی است و این مقایسه را نه از لحاظ محتوایی و نه از نظر زمانی درست نمی‌داند و این امر به اسرائیل در جامعه بین‌الملل ضربه وارد کرده است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش داده‌اند که روابط میان نتانیاهو و یعالون اخیرا بسیار متشنج شده و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال تغییر وزیر جنگ وجود دارد.


ویدیو : نتانیاهو وزیر جنگش را احضار کرد