نتانیاهو: تحریم های ایران جواب نداده است :         بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ...



 

 

 

تحریم ایران , تحریم های ایران , لیست تحریم های ایران

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیلبنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل ضمن اعلام بی تاثیر بودن تحریم های اعمالی علیه ایران خواستار شدت بخشیدن به تحریم ها و استفاده از تهدید واقعی حمله نظامی علیه ایران شد.

به نقل از روزنامه اسرائیلی هاآرتص، نتانیاهو كه دیروز سه شنبه در نشست خبری سالانه خود با خبرنگاران خارجی  در شهر قدس سخن می گفت ضمن تاكید بر این نكته كه"تحریم ها به هر حال مشكلاتی را برای ایران ایجاد كرده" اما مدعی شد كه این تحریم ها "آن قدر كارگر نبوده اند كه ایران را به عقب نشینی از برنامه ساخت سلاح هسته ای وادار كنند. تهدید جدی به اقدام نظامی علیه ایران با رهبری آمریکا تنها وسیله برای اقناع تهران به دست برداشتن از برنامه های تولید بمب هسته ای است."

این اظهارات نتانیاهو در حالی است كه هیلاری كلینتون وزیر امور خارجه آمریكا در اظهارات روز دوشنبه خود گفته بود تحریم ها علیه ایران روند برنامه اتمی این كشور را كند كرده و موثر بوده است.

اما نتانیاهو درباره تاثیر تحریم ها گفت:‌"‌من فكر نمی كنم بدون تهدید واقعی به استفاده از زور به رهبری آمریكا این تحریم ها آن چنان تاثیری داشته باشند كه رژیم ایران را به تغییر رفتار وادار كند.

نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر مئیر داگان رییس سابق سازمان جاسوسی خارجی اسراییل ( موساد) درباره عدم توانایی ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای پیش از سال 2015 گفت:‌"‌ به گمان من این دقیقا نظر سازمان های اطلاعاتی است. آنها از بدترین سناریوها تا بهترین آنها را تخمین می زنند و از این رو در سازمان های اطلاعاتی می توان ارزیابی های مختلفی وجود داشته باشد".

وی در پاسخ به سوالی درباره رابطه ایران و سوریه گفت:‌"‌ رابطه ایران و سوریه بسیار نزدیك است و من هیچ نشانه ای در طرف سوری مبنی بر عقبگرد از رابطه نزدیك با ایران نمی بینم."..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : نتانیاهو: تحریم های ایران جواب نداده است