نتانیاهو از اولاند و کامرون خواست به فشارها علیه ایران ادامه دهند : در تماس‌های ...



تحریم ها علیه ایران عزیز همچنان ادامه دارد , تحریم های جدید آمریکا علیه ایران , تحریم های اپل علیه ایران پایان یافت

در تماس‌های تلفنی جداگانه با پاریس و لندن
نتانیاهو از اولاند و کامرون خواست به فشارها علیه ایران ادامه دهند

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی شنبه شب در تماس با سران دو کشور فرانسه و انگلیس از آن‌ها خواست به کاهش تحریم‌ها علیه ایران تن ندهند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که تنها دو روز تا آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای میان نمایندگان ایران و گروه موسوم به 1+5 در ژنو باقی مانده، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در تماس با «دیوید کامرون» نخست‌‌وزیر انگلیس و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه، به آن‌ها توصیه کرد اقدامی در جهت کاهش تحریم‌های ایران انجام ندهند.

یک مقام اسرائیلی روز شنبه ضمن اعلام این خبر گفته است که نتانیاهو در این تماس تاکید کرده است تحریم‌ها علیه ایران به اهداف نهایی خود نزدیک شده‌اند و نباید از فشار آن‌ها کاست.

این مقام اسرائیلی به نقل از نتانیاهو گفته است: تا زمانی که ایران به طور کامل برنامه هسته‌ای خود را کنار نگذاشته، نباید از تحریم‌ها کاست. تنها فشار تحریم‌ها بوده که ایرانی‌ها را به این نقطه رسانده و فقط تداوم و تقویت این فشار است که آن‌ها را به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای وادار می‌کند.

اولاند شب گذشته نیز تلفنی با نتانیاهو صحبت کرده و نسبت به هوشیاری غرب در مذاکرات با ایران به وی اطمینان داده بود.

هفته گذشته هم گروهی از دیپلمات‌های اروپایی از جمله «ژاک اودیبر» نماینده فرانسه و «هوگ پاول» معاون هئیت انگلیسی در مذاکرات هسته‌ای برای دیدار با مقامات اسرائیلی به فلسطین اشغالی سفر کردند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های اخیر خود، بارها تاکید کرده است که تنها در صورتی توافق با تهران را می‌پذیرد که این توافق به توقف کامل برنامه هسته‌ای ایران منجر شود. وی همچنین گفته است تا زمان دستیابی به این هدف هیچ‌یک از این تحریم‌ها نباید لغو شود.

مذاکرات ژنو قرار است روزهای 23 و 24 مهر برگزار شود. این دور از مذاکرات با حضور «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، «کاترین اشتون» نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور خارجی و نمایندگان گروه 1+5 متشکل از روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان برگزار می‌شود./فارس

 

 


ویدیو : نتانیاهو از اولاند و کامرون خواست به فشارها علیه ایران ادامه دهند