نبرد رسانه ای ایران و آمریکا برای نمایش جهانی «ملک سلیمان» :     به گفته مجتبی ...



 

کشتی آزاد حاجی جام جهانی ایران آمریکا , جاهای دیدنی ایران برای مسافرت , سفارت ایران در آمریکا

 

به گفته مجتبی فرآورده، دولت آمریكا با اكران فیلم ایرانی «ملك سلیمان» به كارگردانی شهریار بحرانی در آن كشور مخالفت كرده و همزمان مدیران برخی از جشنواره های سینمایی در کشورهای عربی را برای مخالفت با مشارکت این فیلم سینمایی تحت فشار گذارده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ملك سلیمان» در دیدار با مدیر شبکه ماهواره ای فیلم و سریال عربی «IFILMTV» ضمن اشاره به برخی از موانعی که از سوی آمریکایی ها در مخالفت با جهانی شدن نمایش آن ایجاد شده است، تأکید کرد: پخش این فیلم با وجود صلاحیت حضورش در جشنواره های بین المللی با مانع تراشی برخی کشورهای غربی، به ویژه ایالات متحده آمریکا روبه رو شده است.

وی افزود: تولید فیلم «ملك سلیمان» بر پایه روایت قرآنی و اختلاف آن با روایت های یهودی، خشم هالیوود را برانگیخته است، زیرا بخش زیادی از اثرگذاران هالیوود را یهودیان تشکیل می دهند.

مجتبی فرآورده در این دیدار تأکید کرد: با توجه به استقبال بی نظیر افکار عمومی، می خواهیم «ملك سلیمان» 2 و 3 را هم تولید کنیم.

مدیر شبکه ماهواره ای فیلم و سریال عربی نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت نمایش این فیلم ارزشمند برای عموم مخاطبان در کشورهای عربی اظهار داشت: مخاطبان بسیاری از کشورهای گوناگون در تماس با سایت خبری www.ifilmtv.com و از طریق نمایندگی های شبکه در کشورهای عربی، خواهان پخش این فیلم ارزشمند شده اند؛ بنابراین، به زودی با همکاری تهیه کننده «ملك سلیمان»، دوبله این اثر فاخر را به زبان عربی آغاز خواهیم کرد و در این زمینه، گروهی از بهترین متخصصان زبان گردانی و دوبلاژ را به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین افزود: دوران استیلای هالیوود به سر آمده است و شبکه فیلم و سریال عربی در زمان مناسب با پخش این اثر ارزشمند، قدرت سینمای ایران را در ترویج مضامین دینی به نمایش خواهد گذاشت.

وی همچنین برنامه ریزی برای توزیع فیلم سینمایی «ملك سلیمان» با بهره از شیوه های نوین در فضای مجازی و با استفاده از DVD  را مورد تأکید قرار داد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : نبرد رسانه ای ایران و آمریکا برای نمایش جهانی «ملک سلیمان»