نایب رییس مجلس: مجلس ایران با تمام توان از حق بلوکه شده مردم در آمریکا دفاع می‌کند :



رییس مجلس خبرگان , رییس مجلس خبرگان کیست , لاریجانی رییس مجلس

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رای بی‌پایه، بی‌منطق، غیر اصولی و ناعادلانه دادگاه آمریکا برای مصادره 1.8 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهدید جدی علیه نظم و حقوق بین‌المللی است.

به گزارش  ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق قبل از دستور مجلس شورای اسلامی، گفت: سران آمریکا فکر می‌کنند در عصر حجر زندگی می‌کنند. آنان خیال می‌کنند با تکیه بر قدرت می‌توانند منافع ملت‌ها را به نفع خویش به یغما ببرند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم روند صدور حکم برداشت 1.8 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی کشورمان توسط محاکم آمریکا را خارج از کلیه قوانین بین‌المللی، جعلی، ساختگی، غیرمستند و اقدامی متقلبانه بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران نسبت به این حکم در برابر کنگره و مسئولان آمریکایی با همه قوا می‌ایستد. مجلس شورای اسلامی از تمام توان خود برای احقاق حق ایران برای استیفای دارایی‌های بلوکه شده خود در آمریکا استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: رژیم آمریکا بداند همان طور که در سایر عرصه‌ها از جمهوری اسلامی شکست خورد در این عرصه نیز طعم تلخ شکست را تجربه خواهد کرد و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهد کوبید.

وی گفت: انجام شایسته انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی با مشارکت گسترده ملت عزیز و بزرگوار را محضر رهبر بزرگوار و عالیقدر، همکارانم در خانه ملت، نمایندگان منتخب مردم و آحاد ملت عزیز و بزرگوار تبریک می‌گویم.

ابوترابی‌فرد ابراز امیدواری کرد که مجلس دهم نماد عقلانتی و تعاملی شایسته نیروهای انقلاب و جریان‌های سیاسی درون نظام زیر چتر گسترده رهبر مظعم انقلاب در راستای افزایش اقتدار ملی گام بردارد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: امیدوارم همکارانم در مجلس دهم با الهام از آموزه‌های دینی و الهام از عقلانیت، راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی در جهت افزایش اقتدار ملی هموار کنند.

وی گفت: روز کارگر را به کلیه کارگران عزیز، مقاوم و نیروهای پرتوان که دیروز در سنگر دفاع از سنگر جمهوری اسلامی حضور یافتند و با تقدیم شهداء، جانبازان و ایثارگران و آزادگان راه را برای پیروزی ملت هموار کردند و امروز در سنگر کار و تلاش راه را برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی هموار می‌کنند تبریک می‌گویم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد قوای سه‌گانه از تمام ظرفیت خود برای پاسداشت جایگاه ممتاز جامعه کارگری استفاده کرده و با شکل‌گیری اقتصاد دانایی‌محور از شخصیت کارگران کشور به نیکی تکریم شایسته کنند.

ابوترابی‌فرد با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد علامه، مجاهد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری است. شخصیت استثنایی این عالم وارسته راه را برای نام‌گذاری این روزها به نام معلم هموار کرد. شهید مطهری نماد تعلیم و تربیت در کشور انقلابی و اسلامی ایران است. شخصیت این عالم فرزانه می‌تواند راه را برای تربیت انسان‌هایی در تراز قرآن و عترت و مبتنی بر آموزه‌های دینی به عنوان معلم راستین جامعه دینی هموار کند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تاکید کرد: شهید مطهری نماد حرص در دریافت معارف و علوم و انسان خویشتن‌دار، عالم و وارسته بود. نظام اسلامی باید در تربیت انسان‌های عالم و آراسته به معرفت گوی سبقت را از سایر جوامع بشری برباید و راه را برای اقتصاد دانش‌بنیاد هموار کند.

 


ویدیو : نایب رییس مجلس: مجلس ایران با تمام توان از حق بلوکه شده مردم در آمریکا دفاع می‌کند