ناگفته های "مهناز افشار" به بهانه روز تولدش : ناگفته های "مهناز افشار" به بهانه ...



ناگفته های "مهناز افشار" به بهانه روز تولدش

مهناز افشار بازیگر سینمای ایران به بهانه سالروز تولد خود ناگفته های بسیاری را مطرح کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهناز افشار در خرداد ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد در کودکی خیلی شیطنت می کرد و همیشه دوست داشت بوفه دار مدرسه باشد، یک بار بخاطر شیطنت های فراوانش دو روز از مدرسه اخراج شد، عاشق آتاری به خصوص بازی دزد و پلیس بود وبه تماشای کارتون علاقه فراوانی داشت و از سیندرلا، صدویک سگ خالدار، پلنگ صورتی، مورچه و مورچه خوار، سند باد، باربا پاپا، بامزی، هاچ زنبور عسل، خانواده دکتر ارنست و جودی ابوت بعنوان کارتونهای دوست داشتنی کودکی اش یاد میکند.

مهناز افشار , اینستاگرام مهناز افشار , همسر مهناز افشار

رشته تحصیلی اش در دبیرستان علوم تجربی بود و برای ادامه تحصیل بمدت چهار سال در یک موسسه غیر انتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت بازیگری برایش از تلویزیون و با مجموعه تلویزیونی (عشق گمشده) در سال ۱۳۷۶ آغاز شد.

شباهت بیش از حدمهناز افشار به یکی ار خوانندگان لس آنجلسی  باعث شد تا قبل و بعد از اکران فیلم « شور عشق » به خواست خود سوژه اول مطبوعات باشد.

بعد از مدتی جنجال مطبوعاتی و پس از توقیف فیلم « خاکستری » مدتی از او خبری نبود. تا اینکه پس از یکسال با بازی در فیلم « نگین » به سینما بازگشت.

با فیلم (دوستان) به کارگردانی علی حاتمی در سال ۱۳۷۷ به سینما راه یافت به اتفاق محمد رضا گلزار با حضور در فیلمهای (کما)، (زهر عسل)، (۱۳ گربه روی شیروانی)، ( تله)، (آتش بس) و (کلاغ پر) به نوعی میتوان گفت که یک زوج هنری تشکیل داده بودند. شایان ذکر است که فیلمهای یاد شده همگی از پر فروشهای زمان خود بوده اند.

شوهر مهناز افشار , مهناز افشار و همسرش , بهانه

به اعتقاد او بازی رئال خیلی سخت تر از انواع دیگر است در حالیکه مخاطبان سینما به دیدن وی در فیلم هایی که صرفا گیشه را مد نظر داشتند عادت کرده بودند با ایفای نقش کوتاهی در فیلم "سالاد فصل” نشان داد که توانایی هایش بسیار بیشتر از حضور صرف در این فیلمهاست و با بازی در (آتش بس) مهر تاییدی بر این مدعا زد برای قبول یا رد یک پیشنهاد با تهمینه میلانی، فریدون جیرانی و محمدرضا شریفی نیا همیشه مشورت میکند و اعتقادی به داشتن مدیر برنامه ندارد.

حضور در "دعوت” حاتمی کیا را برای خودش اتفاق بزرگی میداند و از این اتفاق ابراز خوشحالی میکند. قرار بود در سریال "شمس العماره” به کارگردانی سامان مقدم ایفای نقش نماید اما از حضور در این کار تلویزیونی انصراف داد. در سالهای اخیر از او بعنوان پولسازترین سینمای ایران یاد شده و حضورش در هر فیلم با فروش خوبی مواجه بوده است.

بیوگرافی مهناز افشار , حافظ ناظری ناگفته , عکس مهناز افشار

در میان ورزشها به اسکی و شنا علاقه دارد و به آنها می پردازد و البته والیبال هم جزء ورزشهای مورد علاقه ی اوست. در بیشتر نقشهایی که بازی کرده به ارائه کاراکتر یک دختر شوخ و اجتماعی و برون گرا می پردازد.

کاراکترهای خاکستری را به نقشهای کاملا مثبت و کاملا منفی ترجیح میدهد و معتقد است خاکستری بودن یک کاراکتر کمک میکند که تماشاگر تا انتهای فیلم برود و منتظر کشف جدیدی باشد. همیشه دوست داشت نقشهای متفاوت و عجیب غریب بازی کند و می گوید: "آرزویم این است که نقش آنتونی کویین در گوژ پشت نتردام را بازی کنم.

در سینما به قسمت و اتفاقات ناشی از آن که برای آدمها رخ میدهند اعتقاد دارد و می گوید "من معتقدم که مسیرم مشخص شده است.”

در کودکی از کارهای سخت که هیجان زیادی داشت لذت میبرد و به همین دلیل هیچوقت دوست نداشت دکتر یا مهندس شود بلکه میخواست راننده کام یون باشد.

پس از اینکه بازی در فیلم "امشب شب مهتابه” را به پایان رساند در آفریقای جنوبی فیلم کوتاهی با عنوان "سیاه و سفید” پیرامون زندگی نلسون ماندلا ساخت که در آن موضوع آپارتاید را مورد توجه قرار داده است و اگر قرار باشد برای معرفی دنیا به فضایی ها یک فیلم را انتخاب کند آن فیلم "اشکها و لبخندها” خواهد بود.

مهناز افشار اینستاگرام , کنسرت ناگفته , مهناز افشار در استخر

در تنها دوره برگزاری مراسم زرشک زرین سینمای ایران فیلم” شور عشق” جایزه زرشک زرین را دریافت کرد. وی که در این فیلم بازیگر نقش اول بود اعتقاد دارد اختصاص یافتن زرشک زرین به "شور عشق” باعث شد که فیلم دیده شود.

تا قبل از حضور در فیلم "دعوت” تجربه اسب سواری نداشت و برای ایفای نقشی که در این فیلم داشت قبل از هر کاری به سوار کاری رفت.

با دیدن فیلمهای خود همیشه فکر میکند که میتوانست بهتر بازی کند و این شاید از سخت گیری زیاد اوست از فیلمهای "سالاد فصل”، "آتش بس” و "دعوت” بعنوان فیلمهای متفاوت و ارزشمند کارنامه هنری خود یاد میکند. 

در این مدت فعالیت در حرفه بازیگری برخلاف زوج هنری خود که پایان مشخصی داشت توانست بدرخشد و علاوه بر چهره خود از تکنیک بازیگری خود استفاده کند و این دلیل ماندگاری او در این مدت بوده است و بتواند کسب جایزه در جشنواره فیلم فجر و یا سایر جشنواره ها کند که از جمله آنها می توان به 

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن / سعادت آباد/ / بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر /

تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول زن / طبقه سوم/ / دوازدهمین جشن سینمایی دنیای تصویر / ۱۳۹۰

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن / طبقه سوم/ / چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران / 

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن بخش نگاه نو/ برف روی کاج‌ها// سی‌امین جشنواره فیلم فجر /اشاره کرد./باشگاه خبرنگاران

 

 

 


ویدیو : ناگفته های "مهناز افشار" به بهانه روز تولدش