ناگفته هایی از فعالیت های تکان دهنده یک دلال :       وقتی فعالیت های ناسالم ...



 

 

جملات تکان دهنده , جملات مذهبی تکان دهنده , متن فلسفی تکان دهنده

 

وقتی فعالیت های ناسالم یکی از دلالان این روزهای فوتبال ایران مورد بررسی قرار می گیرد، این پرسش در ذهن متبادر می شود که به چه دلیل باید شاهد تداوم حضور وی باشیم.

به گزارش جام نیوز به نقل از مشرق، این روزها، افشاگری های فراوانی درباره فعالیت ناسالم و مافیایی اشخاصی به نام "دلال" صورت می گیرد. برنامه هفته گذشته نود، آغازی بر روندی بود که موجب شد تا برخی نادیده های فوتبال این مرز و بوم عیان شود. اتفاقی که اگرچه در بدو امر موجب نگاه منفی مردم به این رشته ورزشی و اتفاقات پیرامونی آن می شود؛ اما می تواند موجب حرکت هایی اصلاحی در سطح مدیریت و در نتیجه، بدنه این جامعه شود.

در این بین، جزئیات یکی از این دلالان که مشهور به فساد و رفتارهای کلاهبردارانه است علاوه طرح در برنامه این هفته نود، به دست ما رسید که آگاهی از آن، می تواند موجب تنویر افکار عمومی شود. البته، جای تعجب است که این دلال همچنان فعال است و از فعالیتش نیز ممانعت نشده و همین، موجب ابهام بسیاری از دلسوزان شده است.

این دلال، بازیکنانی را که معمولا چندان هم شهرت نداشته اند، به اروپا و به خصوص کشورهای غربی این قاره می برده است. وی در قبال قراردادهایی که گاها تا 150 هزار دلار نیز می رسیده، این بازیکنان را راهی فوتبال قاره سبز می کرده؛ اما نکته جالب توجه، پرداختی وی به این افراد بوده است.

او با استفاده از جهل و کم دانشی این بازیکنان، مبادرت به امضای قراردادی می کرده که نماینده تام الاختیار آنهاست. به همین دلیل، بازیکنان را از مبالغ دریافتی آگاه نکرده و گاها تا عددی معادل 15 هزار دلار به آنها می داده و مابقی را به جیب می زده است.

این فرد که مبالغ هنگفتی را از این طریق عاید خود کرده، بازیکنان را معمولا در زیر زمین اسکان داده و هزینه اندکی نیز برای تغذیه می پرداخته که گاها به زحمت کفاف یک ساندویچ را می داده است. وی همین روش را در انتقال بازیکنان خارجی به ایران داشته و به چپاولشان می پرداخته است.

حال، این پرسش است که رفتاری چنین غارتگرانه را چه باید نامید؟ به راستی، چرا باید شاهد تداوم فعالیت چنین شخصی در فوتبال ایران باشیم و اجازه داده شود تا وی و امثال وی، به غارت بیت المال و فریفتن اشخاص ساده دلی بپردازد که با هزاران امید، به وی اعتماد می کنند؟


ویدیو : ناگفته هایی از فعالیت های تکان دهنده یک دلال