ناکامی جمهوریخواهان در به رای گذاشتن لایحه ای در مورد تحریمهای ایران : اخبار ...



شعر در مورد ایران , تحقیق در مورد فرهنگ بومی ایران , سخنان کوروش کبیر در مورد ایران

اخبار سیاست خارجی - ناکامی جمهوریخواهان در به رای گذاشتن لایحه ای در مورد تحریمهای ایران

سناتورهای امریکایی ' لیندزی گراهام ' و ' باب کورکر ' خواستار اجماع بر سر رای گیری شدند ولی سناتور دمکرات کریس مورفی به این درخواست آنها اعتراض کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: قانونگذاران جمهوریخواه روز پنجشنبه سعی کردند کنگره را مجبور به رای گیری در مورد لایحه تشدید تحریم ها علیه ایران در صورت عدم دستیابی به یک توافق هسته ای بکنند ولی در این زمینه ناکام ماندند.

به گزارش ایرنا، این خبر گزاری افزود: سناتورهای امریکایی ' لیندزی گراهام ' و ' باب کورکر ' خواستار اجماع بر سر رای گیری شدند ولی سناتور دمکرات کریس مورفی به این درخواست آنها اعتراض کرد.

وی گفت : این اقدام حامل پیام عدم همراهی کنگره با رئیس جمهوری در مورد ادامه مذاکرات است.

به گفته جمهوریخواهان ، هدف آنها تضمین مشارکت کنگره در فرآیند دستیابی به توافق با ایران تا پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر بود.

طرح پیشنهادی ' قانون 2014 مذاکرات هسته ای ایران ' از نو تحریم هایی علیه ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تا ضرب الاجل تعیین شده وضع خواهد کرد که پیش از این در جریان فرآیند مذاکرات متوقف شده بود.

در این لایحه همچنین به کنگره اجازه داده شده است پانزده روز پس از دستیابی به توافق آن را مورد بازنگری قرار داده و در صورت تصویب قطنامه ای در کنگره در رد توافق و یا عدم تسلیم طرح مربوطه به قانونگذاران برای تصویب ، آنها بتوانند منابع مالی لازم را برای اجرای قرارداد قطع کنند.

انتظار می رود که این ضرب الاجل در حین تداوم مذاکرات تمدید شود.

بسیاری از اعضای کنگره که اغلب آنها جمهوریخواه و برخی از آنان دمکرات هستند، نگرانند که اوباما راه توافق با ایران را تسهیل کرده تا از آن به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاست خارجی خود یاد کند.

در انتخابات چهارم نوامبر کنگره ، جمهوریخواهان به پیروزی دست یافتند و حزب آنها ضمن کنترل سنا از اکثریت بیشتری در مجلس نمایندگان برخوردار شد که این امر حمایت از دولت دمکرات اوباما در مورد ایران را دشوار تر خواهد کرد.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو : ناکامی جمهوریخواهان در به رای گذاشتن لایحه ای در مورد تحریمهای ایران