ناپدید شدن 800 میلیارد دلار در دولت قبل! : رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ...


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان این که مسوول برنامه ریزی کشور هستم، خاطر نشان کرد: دولت نهم و دهم طی هشت سال بیش از 800 میلیارد دلار از محل فروش روزانه چهار میلیون بشکه نفت به ارزش هر بشکه 108 دلار درآمد داشته و خورده شد و چیزی باقی نمانده است. خبرگزاری ایرنا: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه امروز شش کشور بزرگ دنیا در مقابل مردان دیپلماسی متعهد شدند ولی این تیم تحریم ها را با حفظ عزت نظام می شکند، گفت: در صورت توافق در مذاکرات ،100 میلیارد دلار به منابع اقتصاد کشور تزریق می شود.
 
محمد باقر نوبخت در مراسم چهارهمین سالگرد درگذشت عزت الله دامادی نماینده فقید مردم ساری در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در حالی دستگاه دیپلماسی ایران با شش کشور بزرگ دنیا در حال مبارزه است که بعضی ناجوانمردانه علیه این تیم حرف های زشت و سخیف بکار می برند.
 
وی اضافه کرد: شش وزیر امور خارجه مقابل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نشست برگزار می کنند، عده ای سطح این مناسبات را درک نکرده و علیه مردان دیپلماسی اهانت می کنند.
 
معاون رییس جمهوری با بیان این که امروز یک میلیون بشکه نفتی که به فروش می رسد، اجازه انتقال پول به داخل کشور را نداریم، ادامه داد: منابع پولی کشور در دنیا به دلیل تحریم بانک مرکزی بلوکه است و اگر این تحریم ها حذف شود بیش از 100میلیارد دلار به منابع کشور وارد می شود.
 
نوبخت با بیان اینکه چه مساله ای مهمتر از این که دولت تدبیر و امید با قدرت وارد مقوله مذاکرات برای حذف تحریم ها وارد شود، تصریح کرد: صد البته که باید در مذاکرات و توافقات به عزت نظام و حقوق ملت توجه کرد و مردان دیپلماسی به تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و درایت رییس جمهوری این مقوله را مد نظر دارند.
 
وی تصریح کرد: باید تحریم های ظالمانه را با عزت بشکنیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای وضعیت فعلی اقتصادی کشور و یا در صورت لغو تحریم ها و آزادی و رونق منابع مالی دولت باید برنامه ریزی بودجه ای داشته باشد.
 
درآمد 800 میلیارد دلاری دولت نهم و دهم

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان این که مسوول برنامه ریزی کشور هستم، خاطر نشان کرد: دولت نهم و دهم طی هشت سال بیش از 800 میلیارد دلار از محل فروش روزانه چهار میلیون بشکه نفت به ارزش هر بشکه 108 دلار درآمد داشته و خورده شد و چیزی باقی نمانده است.
 
وی ادامه داد: امروز فقط یک میلیون بشکه نفت به قیمت حدود 50 دلار به فروش می رسد که حتی این مقدار به دلیل تحریم بانک مرکزی وارد کشور نمی شود، باید برنامه ریزی کرد.
 
نوبخت با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای منابع فعلی و احتمالی پس از حذف تحریم برنامه ریزی کرده است، گفت: در سفر های رییس جمهوری نیز وعده و وعید ها براساس اجرایی و به بهره رسیدن حداکثر دوساله طرح های عمرانی است.
 
وی با بیان اینکه در سفرهای استانی هیات دولت طرح هایی که در کمتر از دوسال به بهره برداری نرسد مورد بررسی قرار نمی گیرد، بیان داشت: طرح های بیش از دو سال در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار می گیرد.
 
وی با بیان اینکه طرح های توسعه ای را که در کمتر از دوسال به بهره برداری می رسد، هر چه زودتر به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور معرفی کنند، بیان داشت: سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان مازندران در آینده نزدیک صورت می گیرد.
 
معاون رییس جمهوری به اهمیت توجه ویژه به استان های شمالی و استان مازندران اشاره کرد و گفت: مسولان مازندران باید برنامه های مهم و اولویت دار خود را به این سازمان ارسال کنند.
 
وی با بیان این که اختلافات داخلی با نگاه مثبت ایرادی ندارد، گفت: این که مازندران در حوزه کشاورزی، گردشگری و یا صنعت باید رشد و توسعه یابد اختلاف مثبت است که می توان با بررسی های کارشناسی حل و فصل کرد.
 
نوبخت تصریح کرد : اگر اختلافات داخلی منفی باشد در واقع یعنی طرح های توسعه ای کارشناسی نیست و مسایل به صورت جناحی و حزبی دیده شده است و این امر خدمت به مردم را بی ارزش و اتحاد و امید را از بین می برد.
 
وی به شالیکاری سخت و رنج آور در شمال اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به طور یقین به مشکلات مردم منطقه شمال و اهمیت تولیدات کشاورزی مازندران در امنیت غذایی کشور توجه دارد.
 
وی حق مردم شمال و استان مازندران در نظام را بزرگ دانست و بیان داشت: با توجه به این که دولت از پشتیبانی خوب نمایندگان شمالی و استان مازندران برخوردار است حتما به این خطه بر اساس توانمندی و ظرفیت آن توجه ویژه ای می کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش خدمات مرحوم دامادی در دوره چهار مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز نیز مردم مازندران از نمایندگان خوبی در مجلس برخوردارند که از حق و حقوق مردم استان دفاع می کنند.


ویدیو : ناپدید شدن 800 میلیارد دلار در دولت قبل!