نامه پادشاه عربستان درباره سردار سلیمانی : ویکی‌لیکس افشا کرد؛ سندی وجود دارد ...


ویکی‌لیکس افشا کرد؛ سندی وجود دارد که مربوط به مکاتبه سعود الفیصل با عبدالله بن عبدالعزیز درخصوص سفر سردار قاسم سلیمانی به لبنان است. باشگاه خبرنگاران: ویکی‌لیکس افشا کرد؛ سندی وجود دارد که مربوط به مکاتبه سعود الفیصل با عبدالله بن عبدالعزیز درخصوص سفر سردار قاسم سلیمانی به لبنان است.

در میان اسنادی که پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» فاش کرده است، سندی وجود دارد که مربوط به مکاتبه سعود الفیصل، وزیر امور خارجه پیشین عربستان با عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین این کشور در خصوص سفر سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در آن تاریخ به لبنان است.

سعود الفیصل در این مکاتبه در این خصوص به پادشاه وقت عربستان نوشته است: «توجه بسیاری از محافل لبنان به سفر قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران ایران به این کشور و دیدارش با شورای جهاد حزب الله و گفتگو در خصوص ضرورت تسلط تدریجی بر لبنان منعطف شده بود. حزب الله به طور مستقیم بر بیروت تسلط دارد و بر ارتش نیز از طریق افسران مارونی وابسته به ژنرال میشل عون در مرزهای سوریه تسلط دارد.»

در ادامه این مکاتبه دیپلماتیک آمده است: «اطلاعاتی وجود دارد که حاکی است پیش از سفر قاسم سلیمانی به لبنان نشستی در دمشق برای هماهنگی بین ایران و سوریه و متحدانش در بین کشورهای حوزه خلیج فارس و یمن برگزار شده است.»


ویدیو : نامه پادشاه عربستان درباره سردار سلیمانی