نامه هشدارآمیز پاکستان به طالبان : برخی منابع خبری از ارسال نامه هشدارآمیز ...


برخی منابع خبری از ارسال نامه هشدارآمیز مقامات حکومت پاکستان به گروه طالبان افغانستان برای حضور افراد و رهبران این گروه در مذاکرات مستقیم با دولت کابل خبر می‌دهند. خبرگزاری تسنیم: برخی منابع خبری از ارسال نامه هشدارآمیز مقامات حکومت پاکستان به گروه طالبان افغانستان برای حضور افراد و رهبران این گروه در مذاکرات مستقیم با دولت کابل خبر می‌دهند.

تعدادی از نظامیان بازنشسته و کارشناسان پاکستانی می‌گویند که مقامات اسلام‌آباد با ارسال هشدارنامه به طالبان از رهبران این گروه خواسته‌اند که با کابل وارد گفت‌وگوهای صلح شوند.

گفته می‌شود اسلام‌آباد در این نامه اعلام کرده است که در صورت حاضر نشدن طالبان در این مذاکرات پاکستان این افراد را به‌همراه خانواده‌هایشان از خاک خود بیرون می‌کند.

«رحیم‌الله یوسف‌زی» خبرنگار و آگاه مسائل سیاسی پاکستان  در این باره گفت: حکومت پاکستان چند روز پیش نامه‌‌ای به طالبان نوشته و در این نامه از طالبان خواسته شده است تا بیایند و در روند گفت‌وگو‌های صلح حاضر شوند و در غیر این صورت خانواده‌های‌شان را از پاکستان اخراج می‌کند. اگر این کار پاکستان واقعیت داشته باشد، نشان می‌دهد که پاکستان می‌کوشد تا روند صلح افغانستان را تقویت کند.

تعدادی از نظامیان بازنشستۀ پاکستانی بر این باورند که حکومت پاکستان بر طالبان افغانستان نفوذ کامل ندارد. این کارشناسان نقش اسلام‌آباد را در روند گفت‌وگو‌های صلح افغانستان، تنها در فشارآوردن بر طالبان افغانستان خلاصه می‌کنند.

«محمود شاه» افسر بازنشستۀ پاکستانی در همین رابطه اظهار داشت: حکومت افغانستان فکر می‌کند که پاکستان بر طالبان نفوذ کامل دارد و هرچه بخواهد انجام می‌دهد. این فکر نادرست است. پاکستان تنها کاری که می‌تواند فشارآوردن بر طالبان است، از این طریق طالبان مجبور می‌شود که به روند صلح بپیوندد.

این گفته‌های کارشناسان نظامی و سیاسی پاکستانی در حالی ابراز می‌شوند که کابل همواره پاکستان را به پشتیبانی از طالبان افغان متهم کرده‌ است.

قرار بود که پاکستان در ماه مارس، طالبان را به گفت‌وگوهای مستقیم با دولت کابل سوق دهد اما این تعهد عملی نشد؛ کاری که گفته می‌شود به حیثیت و اعتبار پاکستان نیز صدمه وارد کرده است.


ویدیو : نامه هشدارآمیز پاکستان به طالبان