نامه معاون احمدی نژاد به وزیر كشور : معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط ...


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست طی نامه ای به وزارت کشور خواستار تغییر مسیری خارج از محدوده و مرز باغ گیاه شناسی نوشهر شد و تاکید کرد: توسعه بندر نوشهر باید خارج محدوده باغ گیاه شناسی صورت گیرد. خبرگزاری مهر: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست طی نامه ای به وزارت کشور خواستار تغییر مسیری خارج از محدوده و مرز باغ گیاه شناسی نوشهر شد و تاکید کرد: توسعه بندر نوشهر باید خارج محدوده باغ گیاه شناسی صورت گیرد.

در نامه محمدجواد محمدی زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به مصطفی محمد نجار وزیر کشور آمده است: مسیر در نظر گرفته شده جهت کمربندی و توسعه بندر نوشهر موجب تخریب گنجینه ارزشمند باغ اکولوژیک نوشهر بعنوان قدیمی ترین مرکز گیاهشناسی کشور و بعنوان اثر طبیعی ملی می گردد.

در این نامه رییس سازمان حفاظت محیط زیست از وزیر کشور خواسته است، به فوریت به استانداری محترم مازندران دستور دهید تا به منظور صیانت از این ذخیره گاه ژنتیک کشور نسبت به تعیین جایگزین مسیر خارج از محدوده و مرز این باغ گیاهشناسی اقدام نماید.  

 گفتنی است، باغ گیاه شناسی نوشهر به مساحت 34.5 هکتار در سال 1333 و پیش از باغ گیاه شناسی ملی در ایران در سال 1347 تاسیس شد و به دلیل اهمیت علمی، پژوهشی و فرهنگی این باغ ،‌در سال 1386 با نام اثر طبیعی و به شماره 17795 در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.


ویدیو : نامه معاون احمدی نژاد به وزیر كشور