نامه قالیباف به فیروزآبادی درمورد میدان سپاه : رییس کمیسیون معماری و شهرسازی ...


رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از ارائه نامه شهردار تهران به فیروزآبادی و فرمانده سپاه درخصوص ساخت و ساز میدان سپاه خبر داد. خبرگزاری ایسنا: محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از ارائه نامه شهردار تهران به فیروزآبادی و فرمانده سپاه درخصوص ساخت و ساز میدان سپاه خبر داد.

وی با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده در میدان سپاه گفت: این مساله چندماهی است که در رسانه‌های گروهی مطرح شده و من می‌خواهم در رابطه با سکوت شورای شهر درخصوص این موضوع تذکری بدهم؛ چراکه ما باید قبل از اظهارنظر مقامات قضایی و قبل از اظهار نظر کمیسیون اصل 90 مجلس در این خصوص مباحثی را مطرح کنیم.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه سپاه با استناد به تفاهم‌نامه منعقد شده فی‌مابین شهرداری و ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین نامه معاونت امور مناطق به شهرداری منطقه 7 که ساخت و ساز میدان سپاه را مجاز اعلام کرده، عنوان می‌کند کارش قانونی است، برهمین استدلال اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس نیز اعلام کردند که ساخت و ساز سپاه قانونی بوده است؛ اما اخیرا معاونت شهرسازی نامه‌های عدم رضایت شهرداری برای این ساخت و ساز را منتشر کرده است.

سالاری با بیان اینکه ما باید به عنوان اعضای شورای شهر انفعال را کنار گذاشته و نسبت به دعوت از مسوولان سپاه، شهرداری، میراث فرهنگی و... برای تعیین تکلیف این بنا دعوت کنیم، گفت: کمیسیون ماده 5 اجازه احداث بنا بیش از 16 متر را نداده و اخیرا نیز شهردار تهران طی نامه به سردار فیروزآبادی فرمانده سپاه خلاف بودن این بنا را اعلام کرده است اما همچنان با نظر دادسرای نظامی و دیوان عدالت اداری، ساخت و ساز ادامه دارد و پیشنهاد می‌شود طرفین به شورای شهر دعوت شوند تا زوایای مختلف چرایی احداث این بنا مشخص شود.

وی افزود: سپاه در طول انقلاب اسلامی خدمات و اقدامات ارزنده‌ای انجام داده و نباید خلاف قانون بودن عمل سپاه بولد شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران همچنین در مورد تصویب یک فوریت طرح بازنگری مقررات استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مجلس گفت: ماده واحده‌های این طرح با تبصره‌های ذیل آن متضاد است و به سمت دولتی شدن شورا و شهرداری گام برداشته می‌شود و باید اعضای شورای شهر در این راستا اقدامی انجام دهند.

مهدی چمران در پاسخ به تذکر سالاری با بیان اینکه در مورد طرح بازنگری مقررات استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تمامی اعضای شورای شهرهای کشور در این چند روز تماس برقرار شده تا جلساتشان را با نمایندگان مجلس برگزار کنند، گفت: در مورد میدان سپاه نیز باید بگویم از فروردین‌ماه امسال رایزنی‌ها آغاز شده و روز گذشته نیز جلسه‌ای سه ساعته با حضور قالیباف، مسئولان سپاه و ستاد کل و بسیج برگزار شد و امیدوارم در صحن غیرعلنی بتوانیم نسبت به تعیین تکلیف این سازه اقدام کنیم.


ویدیو : نامه قالیباف به فیروزآبادی درمورد میدان سپاه