نامه سوریه به دبیر کل سازمان ملل : وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به ...


وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به بان کی مون دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواهان اقدامات تنبیهی باز دارنده علیه عربستان ، قطر و ترکیه به عنوان کشورهای حامی تروریسم شد. خبرگزاری ایرنا: وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به بان کی مون دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواهان اقدامات تنبیهی باز دارنده علیه عربستان ، قطر و ترکیه به عنوان کشورهای حامی تروریسم شد.

وزارت خارجه سوریه، اعلام کرد که ممانعت برخی کشورها از اتخاذ اقدامات بازدارنده و اعمال مجازات برای گروه های حامی تروریسم به منزله چراغ سبزی به تشکیلات تروریستی برای ادامه فعالیت های مجرمانه درحق ملت سوریه است.

این نامه می افزاید : چشم بستن بر اقدام ترکیه در گشودن مرزهایش برای ارسال سلاح و نیرو و پول به تروریست ها و حتی اعزام نظامیان ترک به اطراف حلب در سوریه علت اصلی درگیریهای خونین جاری درحلب و شکست آتس بس در این منطقه است.

وزارت خارجه سوریه همچنین با اشاره به تجاوز تروریست ها و حملات آنها به مناطق مسکونی امن در حلب از روز جمعه گذشته تا به امروز، افزوده است: این شهر در روزهای اخیر صحنه اقدامات تروریستی جدیدی بدست گروه های موسوم به مخالفان میانه رو با همکاری جبهه النصره و گروه های دیگر تروریستی بوده که صدها موشک ، خمپاره و گلوله های گازی انفجاری را برسر مردم و مناطق مسکونی شهر ریخته اند.

این اقدامات تروریستی تاکنون علاوه بر تخریب منازل، بیمارستانها و تاسیسات زیربنایی شهر منجر به شهادت ۱۱۰ غیرنظامی از جمله ۴۰کودک بی گناه و زخمی شدن صدها نفر شده که اغلب زن و کودک و پیرمرد بوده اند.

در این نامه آمده است : ادامه تلاش های برخی کشورهای عضو شورای امنیت در ممانعت از اقدام این شورا برای اتخاذ اقدامات فوری بازدارنده و مجازات کشورها و سازمان های حامی تروریسم بویژه سه کشور عربستان قطر و ترکیه جز به خطر انداختن ثبات و امنیت منطقه با هدف کسب نقش سیاسی درسطح منطقه حاصلی در پی ندارد.

در این گزارش آمده است، مخالفت نمایندگان امریکا فرانسه ، بریتانیا و اوکراین با درج نام جیش الاسلام و احرار الشام در فهرست گروه های تروریستی بیانگر معیارهای دوگانه این کشورها در مقابله با تروریسم و عدم جدیت آنها برای مقابله با این پدیده خطرناک است.

این نامه همچنین می افزاید: اقدامات تروریستی علیه مردم حلب و سایر مناطق کشورمان نخواهد توانست مانع مقاومت ما دربرابر تروریسم و یا عدول از تمسک به راه حل سیاسی برای بحران جاری شود.

وزارت خارجه سوریه دراین نامه تاکید کرد : ما خواهان محکومیت فوری و شدید جنایت های تروریستی و یاوران تروریست ها توسط شورای امنیت برای حفظ صلح و امنیت منطقه هستیم اتخاذ تدابیر بازدارنده و فوری و مجازات کشورها و سازمان های حامی تروریسم ضروری و لازم است.


ویدیو : نامه سوریه به دبیر کل سازمان ملل