نامه سرگشاده نازنین فراهانی بازیگر فیلم توقیفی خانه پدری : نامه سرگشاده نازنین ...



بازیگر فیلم نازنین , نازنین فراهانی , خانه پدری

نامه سرگشاده نازنین فراهانی بازیگر فیلم توقیفی خانه پدری

نازنین فراهانی بازیگر فیلم توقیف شده‌ی کیانوش عیاری، خانه پدری، نامه‌ای در این باره خطاب به رییس سازمان سینمایی نوشته که در ادامه می‌خوانید. نازنین فراهانی در این نامه خطاب به حجت الله ایوبی درباره خانه پدری...

بازیگر فیلم توقیف شده‌ی کیانوش عیاری، خانه پدری، نامه‌ای در این باره خطاب به رییس سازمان سینمایی نوشته که در ادامه می‌خوانید:

جناب آقای حجت الله ایوبی، ریاست محترم سازمان سینمایی
سلام .
سلام و خوشآمد به شما.
به شما و وعده های تان که ما بس درد دل داریم و بس ضررها دیده ایم در این هشت سالی که گذشت .


جناب آقای ایوبی
سینما چشم به تصمیمات شما دارد و اعضای این خانواده چشم به یاری تان. فیلم های توقیف شده ی کارگردانان برجسته ی ایران هنوز چشم به دیده شدن دارند. این سینما گنجینه هایی چون کیانوش عیاری کم دارد.

 

"خانه ی پدری" ما مدت هاست به انتظار دیده شدن و این مردم مدت ها به انتظار دیدن "خانه ی پدری" شان هستند. این گنجینه ها اگر به انزوا روند، سینما رو به زوال می رود و تا آن جا که از سخنان تان برمی آید این نیست، آن چه شما می خواهید. کیانوش عیاری بعد از این فیلم، چه کرد؟

 

سریال های زیادی ساخته شد و بودجه هایی کلان صرف برخی فیلم ها و سریال هایی که درصدد ضعیف نشان دادنشان نیستم اما کیانوش عیاری در این سه سال کجا بوده؟! سریالی که سه سال به انتظار بودجه اش نشسته هنوز بلاتکلیف است. بگذارید اگر قانونی هست ، برای همه باشد . به خاطر خدا تبعیض را بردارید. اگر امکاناتی هست برای همه باشد و اگر نیست برای همه نباشد. بساط خودی و غیر خودی را برچینید.

جناب حجت اله ایوبی سینما با نیروهای جوان ، جان می گیرد. این سال ها چند فیلم ساز جوان، به کنج خانه های شان رفتند و نا امید به شغلی برای امرار معاش می اندیشند؟ فیلم های توقیف شده ی جوانانی که با سرمایه ی اندک شخصی، ساخته شد، گاه قابل رقابت با فیلم هایی ست که هزینه های گزاف خرج ساخت شان شده است.

 

امروز اگر کسی مثل کیانوش عیاری می گوید امیدی به اکران "خانه ی پدری" ندارد، جوانان فیلم ساز اما دوباره جانی تازه گرفته اند و چشم به دلسوزی شما دارند. دلسوزی نه برای شخص، که برای این سینمایی که کم مانده از هم بگسلد تار و پودش. امروز. دیگر محدودیت ها پاسخ گوی نیاز مردم نیست.

 

امروز با حضور ماهواره و اینترنت و فیلم هایی که به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرد، نشان ندادن واقعیات چاره ساز نیست. پنهان کردن و کتمان کردن راه به جایی نمی برد. بگذارید سینماگران مان حرف بزنند بگذارید دروغ را کنار بگذارند و با این مردمی که امروز دیگر آگاه تر از همیشه اند ، صادق باشند. این دروغ هاست که سینما را از مردم جدا کرده و مردم را از سینما. جناب حجت الله ایوبی به قول خودتان شما امروز آمده اید و فردا می روید ، بگذارید دستاوردهای تان بماند و خاطره ای بس زیبا از قهرمانی که سینما را از قعر به اوج می کشاند.
امید سلامتی و موفقیت برای شما در پناه او که یکی ست .
نازنین فراهانی
کافه سینما

 

 


ویدیو : نامه سرگشاده نازنین فراهانی بازیگر فیلم توقیفی خانه پدری