نامه تهدید مدعیان دورغین به یک مرجع تقلید : آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی ...


آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی از سودجویان اخیرا به ما نامه نوشتند و خود را وکیل امام زمان (عج) معرفی می‌کنند و در نامه‌شان ما را تهدید هم می‌کنند که در این راستا باید روشنگری کرد چرا که شنیده شده برخی‌ها در مسجد مقدس جمکران در حال رفت و آمد هستند تا با سوء استفاده از موضوع انتظار و مهدویت مردم را به دام خود بیندازند. خبرگزاری مهر: آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، در دیدار مسئولان موسسه آینده روشن در سخنانی اظهار داشت: بنده از دور در جریان برنامه‌های این موسسه بودم، اما تا این اندازه از عمق فعالیت‌هایی که گزارش شد با خبر نبودم و باید عنوان کرد که این اقدامات ریشه‌ای، کاربردی و مفید است.

وی با بیان اینکه مسئله ظهور حضرت مهم‌ترین مسئله‌ای است که شیعه بدان اعتقاد دارد، افزود: ادیان دیگر نیز به این امر اعتقاد دارند و حتی اهل تسنن نیز در این خصوص کتاب نوشته‌اند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: مسئله ظهور حضرت حجت(عج)، به اندازه‌ای روشن بود که حتی مردم شام که بر اثر نوع فعالیت‌های بنی امیه از اطلاعات اسلامی دور مانده بودند نیز با این مسئله آشنایی داشتند.

وی با بیان اینکه مهدویت سه مرحله، قبل، لحظه ظهور و بعد از ظهور دارد، افزود: در راستای موضوع مهدویت بیشترین کار در خصوص قبل از ظهور صورت گرفته و درباره بعد از ظهور کار چندانی صورت نگرفته که در این زمینه باید بیشتر کار کرد.

عده‌ای اینگونه تبلیغ می‌کنند تا فساد جهان را نگیرد ظهور اتفاق نمی‌افتد

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: عده‌ای اینگونه تبلیغ می‌کنند تا فساد جهان را نگیرد ظهور اتفاق نمی‌افتد که قرآن کریم در دو آیه این مطلب را رد می‌کند و وظیفه ما این است که زمینه ساز ظهور باشیم و باید مردم عوام و برخی از خواص که عوامانه فکر می‌کنند را از این تفکر اشتباه خارج کرد.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای به هر نحو از مسئله مهدویت سوء استفاده می‌کنند ابراز داشت: برخی‌ها می‌گویند ما وکیل امام زمان (ع) و یا فرزندان نسل هفتم ایشان هستیم که باید با این نوع مسائل که دشمنان بدان دامن می‌زنند و می‌خواهند با رخنه دادن این مطالب، دین و مذهبمان را خرافاتی جلوه دهند مبارزه کرد.

این مرجع تقلید شیعیان، ادامه داد: برخی از سودجویان اخیرا به ما نامه نوشتند و خود را وکیل امام زمان (عج) معرفی می‌کنند و در نامه‌شان ما را تهدید هم می‌کنند که در این راستا باید روشنگری کرد چرا که شنیده شده برخی‌ها در مسجد مقدس جمکران در حال رفت و آمد هستند تا با سوء استفاده از موضوع انتظار و مهدویت مردم را به دام خود بیندازند.

عاشقان حضرت حجت، تلاش کنند امام زمانی(عج) باشند

وی تصریح کرد: باید به عاشقان حضرت حجت نیز این مطلب را یادآور شد که تنها خواندن دعای ندبه و توسل و رفتن به مسجد جمکران کافی نیست و مشکلی حل نمی‌شود بلکه باید تلاش کرد تا امام زمانی (عج) شد.

آیت الله مکارم شیرازی، افزود: اگر مسجد مقدس جمکران از برخی آفات دور بماند کانونی برای توجه قلب‌ها به ساحت امام زمان(ع) است و در این مسجد نماز تهیت، نماز حضرت و صلوات خوانده می‌شود اما برخی‌ها با این مسلمات که چیزی جز توحید نیست مخالفت می‌کنند.


ویدیو : نامه تهدید مدعیان دورغین به یک مرجع تقلید