نامه تاثر برانگیز «کیلا مولر» دنیا را تکان داد : مرگ کیلا مولر که در اسارت ...


مرگ کیلا مولر که در اسارت داعش بود موجب تاثر شدید مردم آمریکا شده. رئیس جمهور اوباما ضمن ستایش از این امدادگر جوان، تاکید کرد که آمریکا به تروریست‌ها باج ‌نمی‌دهد. چند آمریکایی دیگر نیز در منطقه گروگان گرفته شده‌اند. عصر ایران: مرگ کیلا مولر که در اسارت داعش بود موجب تاثر شدید مردم آمریکا شده. رئیس جمهور اوباما ضمن ستایش از این امدادگر جوان، تاکید کرد که آمریکا به تروریست‌ها باج ‌نمی‌دهد. چند آمریکایی دیگر نیز در منطقه گروگان گرفته شده‌اند.

انتشار نامه‌‌ای از کیلا جین مولر، گروگان آمریکایی تروریست‌های داعش که خبر کشته شدنش دیروز سه‌شنبه (۱۰ فوریه / ۲۱ بهمن) منتشر شد، مردم آمریکا  و جهان را در تاثر فراوان فرو برده است.

پدر و مادر کیلا جین مولر، امدادگر آمریکایی ۲۶ ساله، پس از باخبر شدن از مرگ او نامه دست‌نویس او را منتشر کرده‌اند.

نامه تولد هفدهمین روز از زمستان به دنیا هآمدی , انجام پایان نامه , پایان نامه

کیلا جین مولر در ماه اوت سال ۲۰۱۳ در سوریه ربوده شد. داعش برای آزادی وی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار باج خواسته بود.

به گزارش چند رسانه‌آمریکایی، کیلا جین مولر نامه مزبور را در بهار سال ۲۰۱۴ از زندان شبه‌نظامیان داعش نوشته است.

مولر در این نامه می‌نویسد: «خواهش می‌کنم بدانید که من در مکان امنی هستم، کاملا سالم و بدون جراحتی (واقعا وزنم هم اضافه شده)؛ با من با احترام و دوستی تمام رفتار شده است.»

در ادامه نامه او آمده که آموخته که حتی در زندان هم می‌توان آزاد بود. « شکرگزارم. متوجه شده‌ام که در هر شرایطی می‌تواند چیزهای خوبی هم وجود داشته باشد، فقط باید چشم به راه بود.»

او می‌نویسد که هر روز دعا می‌کند، "در هم نخواهم شکست، هر چقدر هم که طول بکشد". او از خانواده خود می‌خواهد که نترسند، دعا کنند تا سرانجام شاید یکدیگر را ببینند.

مولر در نامه خود اشاره‌ای به گروگان‌گیران نکرده اما نوشته که قرار است چند نفر آزاد شوند و نامه او را به بیرون از زندان ببرند.

اوباما: ما باج نمی‌دهیم

رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما، تایید کرد که کیلا جین مولر کشته شده است. به گزارش "اشپیگل آنلاین"، تروریست‌ها عکس‌هایی حاکی از این‌که مولر کشته شده را برای خانواده‌اش فرستاده بوده‌اند.

اوباما کیلا جین مولر را به عنوان انسانی که برای حقوق ضعیفان و محرومان مبارزه می‌کرده، ستود. او در بیانیه‌ای نوشت: «ما مطمئن هستیم که آینده به ویرانگران تعلق ندارد، بلکه آینده از آن نیروی مهارناپذیر خوبی انسانی است که کیلا مولر نماد همیشگی آن خواهد بود.»

با وجود غمی که مرگ کیلا جین مولر بر دل مردم آمریکا نشانده، کاخ سفید یک بار دیگر بر موضع خود در برابر تروریست‌ها تاکید و اعلام کرد که حاضر به معامله با آن‌ها نیست.

اوباما در مصاحبه‌ای گفت: «به محض آنکه ما شروع به قبول درخواست گروگان‌گیرها کنیم، نه تنها پول کشتن انسان‌های بیگناه را می‌دهیم و باعث تقویت سازمان‌های تروریستی می‌شویم، بلکه آمریکایی‌ها را به هدفی سودآور برای گروگان‌گیری‌های آینده تبدیل می‌کنیم.»

اوباما افزود که توضیح این معضل برای خانواده‌های گروگان‌ها یکی از دشوارترین وظایف رئیس جمهور آمریکاست.

گروگان‌های دیگر آمریکایی

چند شهروند آمریکایی دیگر نیز هنوز در اسارت گروه‌های تروریستی هستند. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید آمریکا، روز سه‌شنبه گفت: «ما اطلاع داریم که چند آمریکایی دیگر در منطقه گروگان گرفته شده‌اند.» او اما نگفت که گروگان‌ها چه کسانی هستند و چه گروهی آنان را گروگان گرفته است.

به گزارش "اشپیگل آنلاین" به نقل از پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، در حال حاضر دو شهروند آمریکایی در سوریه مفقود شده‌اند. یکی از آنان "کوین پاتریک داوس" عکاس است. او در سپتامبر ۲۰۱۲ از طریق ترکیه به سوریه سفر کرد. پس از گذشت یک ماه دیگر کسی از او خبر نداشت.
[مارک و دبرا تایس با کارزاری اینترنتی می‌کوشند به آزادی پسر خبرنگار خود از اسارت تروریست‌ها کمک کنند]

آمریکایی دیگر "آوستین تایس" است. این خبرنگار در روز ۱۳ اوت ۲۰۱۲ در نزدیکی دمشق ربوده شد. آمریکا نخست می‌پنداشت که مأموران بشار اسد او را ربوده‌اند. اما پس از مدتی ویدئویی در اینترنت منتشر شد که او را در اسارت گروهی شبه‌نظامی نشان می‌داد. از آن زمان تا کنون اما رد پایی از او در دست نیست.

در حالی‌که ماه‌ها به امید افزایش شانس آزادی کیلا جین مولر درباره گروگان گرفته شدن او سکوت شده بود، پدر و مادر آوستین تایس از همان ابتدا کارزاری اینترنتی را برای آزادی پسرشان به راه انداختند. هدف آنان این بود که نام فرزندشان فراموش نشود. خانواده تایس گفته‌‌اند که منابعی موثق به آنان اطمینان داده‌اند که پسرشان زنده است و با او به خوبی رفتار می‌شود.


ویدیو : نامه تاثر برانگیز «کیلا مولر» دنیا را تکان داد