نامه اهالی خانه سینما به حسن روحانی : اصناف عضو "جامعه اصناف سینمای ایران" ...


اصناف عضو "جامعه اصناف سینمای ایران" (خانه سینما) در متن نامه‌ای خطاب به رییس‌ جمهور منتخب مردم ایران این انتخاب را تبریک گفته و هشدارهایی را در زمینه مطالبات حوزه سینما مطرح کردند. خبرگزاری مهر: اصناف عضو "جامعه اصناف سینمای ایران" (خانه سینما) در متن نامه‌ای خطاب به رییس‌ جمهور منتخب مردم ایران این انتخاب را تبریک گفته و هشدارهایی را در زمینه مطالبات حوزه سینما مطرح کردند.

در بخش‌هایی از این متن خطاب به حسن روحانی آمده است:

 با تبریک انتخاب شایسته مردم، پیروزی عقلانیت و اعتدال و تدبیر و امید را آغاز دورانی تازه می‌دانیم، ناگفته پیداست که بار مسوولیت سنگین در دوره‌ای دشوار بر دوش حضرتعالی گذاشته شده است.


در ادامه این نامه آمده است: نحوه پاسخگویی به سیلاب مطالبات مردم و گروه‌های اجتماعی است که می ‌تواند ثبات و امنیت و آرامش را به کشور باز آورد. هر چند صبوری سرشت مردم ماست، اما بی‌ تابی امروز قابل درک است.اهل فرهنگ و هنر به سهم خویش می‌ کوشند در طرح مطالبات رفتار واقع بینانه پیشه کنند. کوتاه آن که حوزه فرهنگ بویژه از این روزن که ما می‌‌نگریم: سینما، دچار آسیبهایی شده است.

در بخش دیگر این متن آمده است: در برنامه توسعه چهارم، تامین امنیت شغلی و تاسیس صندوق بیمه بیکاری، به رسمیت شناختن حقوق صنفی و سپردن کار به دست اصناف، تضمین آزادی های مصرح در قانون اساسی از جمله تامین آزادی بیان و رفع سانسور، ایجاد فضای حیاتی برای فعالیت بخش خصوصی، بسنده کردن دولت به سیاستگزاری کلان در حوزه فرهنگ و بستر سازی و سرمایه ‌گذاری در حوزه سخت‌ افزاری سینما ... تنها بخش کوچکی از سیلابی است که جنابعالی و دولت آینده تدبیر و امید در حوزه سینما با آن سر و کار خواهد داشت.

خانه سینما خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ملت ایران گفت: نه می ‌پسندیم که در مسیر سیلاب سد بسازید، نه می ‌خواهیم سیلاب خان و مان دولت را بروبد، نه انتظار داریم با کلید تدبیر قفل همه نابسامانیها یک شبه گشوده شود. آغاز مدبرانه روند اصلاح نیز به قدر لازم امید بخش است.

 به ویژه انتخاب وزیر فرهنگ و ارشادی که با هنرمندان به زبان فرهنگ سخن بگوید، به هنرمندان و تشکل‌های صنفی واقعی آنان اعتماد داشته باشد و خود را موظف به فراهم ساختن زیر ساختهای حوزه فرهنگ و هنر بداند، گام اول این روند محسوب می‌شود. جامعه اصناف سینمای ایران (خانه سینما) به سهم خود با تمام توان خواهد کوشید در راستای تحقق این اهداف با دولت آینده تدبیر و امید همکاری کند.


ویدیو : نامه اهالی خانه سینما به حسن روحانی