نامه انتقادی قاليباف به احمدی‌نژاد :         سایت آینده نوشت: محمدباقر قالیباف، ...



 

 

نامه احمدی نژاد به اوباما , نامه احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد به رهبری

 

 

سایت آینده نوشت: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در نامه صریحی به دكتر احمدی‌نژاد، ضمن یادآوری عواقب اخلال در پرداخت بودجه مترو، خواستار تامین بودجه ارزی و ریالی جهت خریداری واگن مترو از سوی دولت شده است. قالیباف این نامه را در شرایطی نوشته است که اخیرا بین دولت و شهرداری بر سر مدیریت مترو دعوایی به وجود آمده است.

 

 

به گزارش «آینده»، در پی تشدید این دعواها قالیباف نامه‌ای به احمدی‌نژاد نوشته است. در نامه مذكور كه رونوشت آن برای دفتر رهبر انقلاب، ريیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز ارسال شده، ‌تصریح شده است در زمان دولت قبل كه سیدمحمد خاتمی ریاست‌جمهوری و محمود احمدی‌نژاد شهرداری تهران را بر عهده داشته، دولت ارز لازم برای خریداری واگن‌های مترو را تامین كرده است.

 

 

قالیباف نوشته است: مترو از سال 77 با سه ایستگاه آغاز به كار كرد و در طول 4 سال گذشته 40 كیلومتر و 30 ایستگاه به شبكه ریلی تهران اضافه شده است. میادین مهمی چون انقلاب، شهدا، فردوسی، امام‌حسین(ع)، ابن‌سینا و مناطق شلوغی چون شمیران، قلهك، تهرانپارس و گلشهر به این شبكه بزرگ متصل شده است و اینك با یك‌میلیون و 700‌هزار مسافر روزانه، با مشكلات جدی در زمینه كمبود قطار مواجه است. قالیباف می‌افزاید: در سال 1383 در دوره شهرداری جنابعالی، تعداد 17قطار جدید برای خط 1 و 2 و تعداد 40 واگن دو طبقه و 8 لكوموتیو برای خط 5 و همچنین معادل 26‌میلیون دلار لوازم یدكی مورد نیاز از طریق فاینانس مورد تضمین دولت تامین شد. از آن زمان تاكنون به‌‌رغم سهمیه‌بندی بنزین، افزایش ترافیك و هجوم سیل‌وار مسافران، به دلیل مشكلات تحریم بین‌المللی و لذا عدم كارآیی تامین مالی از طریق فاینانس بین‌المللی و بسته بودن حساب ذخیره ارزی بر روی شهرداری كلان‌شهرها، متاسفانه قطار جدیدی به شبكه ریلی تهران تزریق نشده است. قالیباف با اشاره به مشكلات ایجاد شده برای شركت مترو در سال‌های اخیر تاكید كرده است: آن‌چه جای تاسف دارد، آن است كه به‌‌رغم این همه مزایا و درآمد ارزی هنگفت در طول سال‌های اخیر، حمایت از تولید واگن در داخل كشور حل نشده و به جای رسیدگی به مشكلات واقعی مترو، در برخی موارد نسبت به تحریك راهبران قطارهای شهری برای ایجاد كم‌كاری در مترو از طریق روزنامه ایران و سایت‌های هم‌سو اقدام شده كه می‌تواند در شرایط حساس كنونی، ‌مشكل امنیتی برای شهر تهران ایجاد نماید.

 

 

 


ویدیو : نامه انتقادی قاليباف به احمدی‌نژاد