ناسا از کنار سیاره پلوتو عبو کرد : فضاپیمای ناسا دیروز پس از یک سفر ۹ ساله ...


فضاپیمای ناسا دیروز پس از یک سفر ۹ ساله برای اولین بار از کنار سیاره پلوتو که در حدود سه میلیارد مایل با زمین فاصله دارد، عبور کرد تا اطلاعات و تصاویر جدیدتری را از این سیاره به زمین مخابره کند.          پادشا: فضاپیمای ناسا دیروز پس از یک سفر ۹ ساله برای اولین بار از کنار سیاره پلوتو که در حدود سه میلیارد مایل با زمین فاصله دارد، عبور کرد تا اطلاعات و تصاویر جدیدتری را از این سیاره به زمین مخابره کند.

 این تصویربرداری نتیجه تلاش ۱۰ ساله دانشمندان ناسا است. این فضاپیما برای بررسی سیاره پلوتو در سال ۲۰۰۶ به فضا پرتاب شد و اکنون به مقصد رسیده و بایستی ماموریت اصلی خود را شروع کند و تصاویر جدیدی را از این سیاره کوچک در اختیار پژوهشگران و کارشناسان ناسا قرار دهد.

ناسا , پلوتو , سیاره زهره

این سیاره در سال ۱۹۳۰ کشف و اندازه آن کوچک‌تر از دو سوم کره ماه است و به علت همین کوچکی، بسیاری از دانشمندان آن را سیاره به حساب نمی‌ آوردند. در سال ۱۹۹۹ میلادی، گروهی از دانشمندان پلوتو را در گروه سیارات دسته بندی کردند.

در اوت ۲۰۰۶ میلادی رسما رده بندی سیاره پلوتو به سیاره کوتوله تغییر کرد و با این طبقه بندی جدید، اکنون منظومه شمسی به جای ۹ سیاره دارای ۸ سیاره است. تنها فضاپیمایی که تاکنون به پلوتو نزدیک شده تلسکوپ فضایی «هابل» است که توانسته تصاویری از پلوتو و قمرهای آن گرفته و در اختیار کارشناسان قرار دهد.

سیاره مشتری , منچستر کنار دریا , سیاره

تخت کنار مادر , کنار , تخت نوزاد کنار مادر


ویدیو : ناسا از کنار سیاره پلوتو عبو کرد