ناراحتی شدید نکونام از مسئولان پرسپولیس : جواد نکونام در بازگشت به ایران، از ...


جواد نکونام در بازگشت به ایران، از برد استقلال مقابل الشباب بسیار خوشحال بود و از سوی دیگر، به‌خاطر اظهارات برخی پرسپولیسی‌ها بسیار ناراحت. خبرآنلاین: جواد نکونام در بازگشت به ایران، از برد استقلال مقابل الشباب بسیار خوشحال بود و از سوی دیگر، به‌خاطر اظهارات برخی پرسپولیسی‌ها بسیار ناراحت. از ابتدای فصل تا به حال از رویانیان، مدیر‌عامل این باشگاه گرفته تا شیرینی، سرپرست پرسپولیس بارها از قرارداد سنگین نکونام با استقلال حرف زده‌اند. حتی در برنامه 90 بود که شیرینی گفت‌: «مگر بازیکنی از اسپانیا نیاورده‌اند که چند میلیارد به او داده‌اند؟» شماره 6 استقلال و تیم‌ملی پاسخ این حرف‌ها را می‌دهد.

* پرسپولیسی‌ها دوباره از قراداد تو با استقلال گفته‌اند.

بله، قبل از اینکه من به دبی بروم، دیدم حرف‌‌هایی زده‌اند. بنده همیشه دوست دارم احترام‌ها را نگه دارم و در مسائل شخصی کسی دخالت نکنم ولی در طول فصل گذشته بارها و بارها، پرسپولیسی‌ها درباره مبلغ قرارداد من حرف‌‌های نادرستی زده‌اند که پاسخی نداده‌ام. این درست نیست که از سکوت من سوء‌استفاده شود. بنده با کسی کاری ندارم ولی نمی‌دانم چرا هر بار از قرارداد من می‌گویند؟ با تمام احترامی که برای پرسپولیسی‌ها قائل هستم، حرف‌‌هایی را که نباید می‌زنم.

*چه حرف‌هایی؟ مربوط به اول فصل است؟ چون آن زمان شایعات زیادی مطرح بود.

ترجیح می‌دهم دراین‌باره صحبتی نکنم.

*ظاهراً به تو پیشنهاد بالاتر از استقلال داده بودند، درست است؟

خب، آنها به من پیشنهادی دادند که رقمش 500 میلیون بالاتر از استقلال بود. حتی گفتند 60 درصد از پول قرارداد دو فصل‌ات را اول قرارداد پرداخت می‌کنیم ولی من چون استقلالی‌ام و دوست داشتم برای این تیم بازی کنم، به آنها پاسخ منفی دادم. اگر دنبال پول بودم، شک نکنید اصلاً به ایران نمی‌آمدم چون پیشنهادهای خوبی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس داشتم. این را مسئولان و همه استقلالی‌ها هم می‌توانند بگویند. پیشنهادهایم از خیلی باشگاه‌های ایرانی هم بیشتر و بهتر بود.

* البته استقلالی‌ها هم این مسئله را تأیید کردند.

آقای فتح ا...‌‌زاده شاهد است که من چه پیشنهادی داشتم. در نیم‌فصل هم پیشنهاداتی به‌دست مدیر برنامه‌هایم رسید ولی گفتم که دوست دارم بمانم و حتی در روزهایی که خیلی‌ها می‌گفتند نکونام می‌خواهد برود، سکوت کردم و حرفی نزدم. من به پرسپولیسی‌ها می‌خواهم بگویم که دنبال پول نبودم، اگر بودم که به خود شما پاسخ مثبت می‌دادم ولی دوست داشتم در خدمت استقلال و طرفدارانش باشم. الان هم با اینکه پولم را نگرفته‌ام، از این انتخاب راضی هستم و پشیمان نیستم. اگر به گذشته برگردم، باز هم استقلال را انتخاب می‌کنم.

* چند درصد از پولت را نگرفته‌ای؟

این از مسائل درون باشگاهی است و ترجیح می‌دهم در رسانه‌ها درباره‌‌اش حرف نزنم. من فقط از یک چیز ناراحتم. دوستان از کجا می‌دانند من چند میلیارد گرفته‌ام؟ مدرک دارند که مدام می‌گویند؟ من مگر با چشمداشت مالی به استقلال آمدم؟ در این ماجرای مشکلات مالی، چند مصاحبه از من دیدید که گفته باشم پولم را بدهید؟ من در حال حاضر بیش از نیمی از قراردادم را نگرفته‌ام و امیدوارم بگیرم اما چطور دوستان پرسپولیسی می‌گویند نکونام چند میلیارد گرفته است. من هیچ‌گاه به خودم اجازه نمی‌دهم درباره مسائل درونی و شخصی باشگاه پرسپولیس حرف بزنم و به همین خاطر توقع هم ندارم که با سکوت من، مدام یک جمله را تکرار کنند. من تکذیب نمی‌کنم قرارداد خوبی با استقلال بسته‌ام ولی این مبلغ 4، 5 میلیاردی که دوستان می‌گویند، درست نیست و صحت ندارد. من اگر این پول را می‌گرفتم که دیگر مشکلی نداشتم. خود آقای فتح ا...‌‌زاده می‌داند که تا الان پولی که باید به من می‌دادند را پرداخت نکرده‌اند و هر دفعه نیز خودشان اظهار ناراحتی می‌کنند. من هم صدایم در نمی‌‌آید چون دنبال پول نبوده و نیستم. اگر من دنبال چند میلیارد بودم که به پیشنهاد 15 میلیاردی عرب‌ها پاسخ مثبت می‌دادم. سالی حداقل 5/2 میلیون یورو به من می‌دادند. نمی‌خواهم یک‌سری مسائل را بگویم ولی بنده حتی به‌خاطر عدم پرداخت بدهی‌ام در اسپانیا، از ابتدای سال تا به حال نتوانسته‌ام به این کشور بروم. اوساسونا هم که پول سال قبلم را ندارد بدهد و گفته به جای آن پول رضایتنامه‌ات را بردار. می‌توانید این را از مدیر برنامه‌هایم بپرسید ولی مبالغی که دوستان دارند از آن حرف می‌زنند، دروغ است و درست نیست.

*فصل آینده در استقلال می‌مانی؟

من علاقه دارم که در استقلال بمانم. خوشحالم که با این تیم به یکی از آرزوهایم رسیدم. ماندن کنار این تیم و طرفدارانش برای من بسیار رضایت‌بخش است. امیدوارم تا پایان قراردادم کنار این تیم باشم و تا آنجا که می‌توانم جواب حمایت هواداران را بدهم. خوشحالم در اولین سال حضورم در تیم محبوبم، قهرمانی و حضور در 8 تیم را تجربه کنم و این برای من یک افتخار است.

* درباره گلی که به الشباب زدی حرف بزن. گل قشنگی بود. انگار تقدیم کرده‌ای به طرفداران.

بله، این گل را تقدیم کردم به آنها تا شاید جواب کوچکی از حمایت‌‌هایشان باشد. آنها همیشه و همه جا به من لطف داشته و دارند.


ویدیو : ناراحتی شدید نکونام از مسئولان پرسپولیس