ناخن زود میشکنه چیکار باید کرد ؟ :       یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: برای ...



 

 

برای ترمیم ناخن چه باید کرد , وقتی برق قطع شد باید چیکار کرد , برای درد گرفتن قلب چیکار باید کرد

 

یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: برای مقابله با شکنندگی ناخن‌ها باید مرتبا آنها را کوتاه و از مصرف. پاک کننده‌های ناخن نیز پرهیز کرد. همچنین مصرف بیوتین نیز دراین خصوص موثر است. دکتر اکبر قندی با اشاره به اینکه ناخن باعث محافظت نوک انگشتان می‌شود؛ گفت: ناخن‌های دست روزانه ۵-۱ میلی‌متر و ماهانه ۳ میلی‌متر رشد می‌کنند.

 

وی در ادامه یادآور شد: عوامل محیطی، فیزیولو‍ژیکی و فاکتورهای پاتولوژیکی (بیماری زایی) در سرعت رشد ناخن‌ها موثر هستند.

 

دکتر قندی در خصوص عواملی که باعث رشد بیشتر ناخن‌ها می‌شوند، گفت: در هنگام بارداری، وجود آب و هوای گرم، مصرف کلسیم و بیوتین (از گروه ویتامین‌های گروه ب)، مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری، وجود بیماری هیپرتیروئیدی و پسوریازیس، رشد ناخن‌ها بیشتر می‌شود.

 

وی در ادامه یادآور شد: در بیمارانی که مبتلا به تب هستند، بروز عفونت‌های حاد، بیماری‌های مزمن، هیپوتیروئیدی، پیری، کاهش گردش خون، مصرف سیگار، سوء تغذیه، مبتلایات به بیماری‌های قارچی ناخن و مصرف داروهای ضد سرطان رشد ناخن کم می‌شود.

 

این متخصص پوست با بیان اینکه در ناخن‌های شکننده سطح ناخن نازک می‌شود، گفت: این اختلال در ۲۰ درصد جمعیت و به میزان دو برابر در زنان دیده می‌شود که این مشکل در اثر تماس زیاد با آب، پاک کننده‌ها، حلال‌ها، نمک‌ها و ضربه‌ها، مواد اسیدی و قلیایی ایجاد می‌شود.

 

وی راهکار مقابله با این مشکل را استفاده از دستکش موقع کار کردن عنوان کرد و افزود: این بیماران باید ناخن‌ها را کوتاه کرده و از مصرف پاک کننده‌های ناخن اجتناب کنند، مصرف بیوتین نیز در جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها موثر است.

ایسنا


ویدیو : ناخن زود میشکنه چیکار باید کرد ؟