ناجا: گشت‌ های ارشاد 40 برابر شد : معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ...


معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه گشت‌های ارشاد 40 برابر شده است، اظهار کرد: جامعه‌سازی مستلزم خودسازی است و همه ما باید از خودمان شروع کنیم تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم. خبرگزاری فارس: محمد سعید منتظر المهدی در دیدار با اعضای هیئت خادم الرضا(ع) قم که در دفتر این هیئت برگزار شد با بیان اینکه امروز تنها راه بیرون رفت از آسیب‌ها و پدیده‌های اجتماعی تشکل‌های مردم نهاد اسلامی و دینی هستند، تصریح کرد: هیئات مذهبی همچون هیئت خادم الرضا(ع) سابقه خوبی در این زمینه‌ها دارند.

وی با بیان اینکه جوانانی که از اهل بیت(ع) فاصله می‌گیرند، دارای آینده‌ای مبهم و نامعلوم خواهند بود و هیئات در این زمینه بسیار می‌توانند اثرگذار باشند، افزود: هیئات نیازی به تشکر ندارند اما به دلیل آنکه بخشی از فعالیت‌های ما را انجام می‌دهند از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: امروز در تمام دنیا، امنیت پلیس محور و دولت محور نبوده و مردم محور است و هیئات که از دل مردم هستند می‌توانند پلیس درونی انسان‌ها را بیدار کنند.

وی با بیان اینکه جوانانی که شور حسینی دارند، سرمایه اجتماعی هرجامعه‌ای هستند گفت: این جوانان امام حسین(ع) را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند و ادامه دهنده راه همان جوانانی هستند که از قشرهای مختلف با خدا معامله کردند و آرامش و امنیت امروز حاصل خون این عزیزان است.

منتظرالمهدی اظهار کرد: وقتی به کشورهای اطراف نگاه کنیم، ارزش رهبری، شهدا و کشورمان را می‌دانیم و این آرامش و امنیت به سبب شور و شعور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز، پلیس در جامعه مظلوم است تصریح کرد: در کمتر از یک هفته می‌توانیم همه معتادان را جمع‌آوری کنیم اما همه جوانب انسانی را باید در نظر گرفت.

سخنگوی ناجا با اشاره به تعداد شهدا و مجروحین این نهاد گفت: هیچ کوتاهی از سوی پلیس جمهوری اسلامی در هیچ عرصه‌ای صورت نمی‌گیرد اما حجم کارها بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه اگر جوانان در هیئات و خانواده‌ها واکسینه شوند برنده خواهیم بود، یادآور شد: در این صورت اگر مواد هم باشد جوان به سراغش نخواهد رفت و نخستین ایستگاه در بحث اعتیاد خانواده‌ها هستند و از هیئت خادم الرضا می‌خواهیم که در این عرصه جدی‌تر وارد شود.

منتظرالمهدی بیان کرد: مردم باید مطالبه کنند که مواظبت از جوانان کار چه دستگاه‌هایی است و به عنوان مثال عفاف و حجاب دغدغه اصلی ماست اما در بحث عفاف و حجاب 26 دستگاه مسئولیت دارند و پلیس آخرین ایستگاه است.

وی گفت: در همین قم گزارش‌هایی برایمان می‌آید که حجاب و عفاف رعایت نمی‌شود اما در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید از سازوکار خودش استفاده کرده و کار اساسی انجام داد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه گشت‌های ارشاد 40 برابر شده است، اظهار کرد: جامعه‌سازی مستلزم خودسازی است و همه ما باید از خودمان شروع کنیم تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

وی با تقدیر از فعالیت‌های هیئت خادم الرضا(ع) در همه عرصه‌ها از جمله فضای مجازی بیان کرد: باید این حوزه را مثل حوزه‌های دیگر تصرف کنیم و می‌توان با ارائه کارهای اثرگذار دو دقیقه‌ای در موضوعات اجتماعی، آثار آن را در جامعه مشاهده کرد.

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای دارد و انتظار داریم که اعضای هیئات نیز به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند اما از هرگونه درگیری خودداری کنند زیرا برخورد وظیفه نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی همواره با متخلفان برخورد خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار حمید ناطقی مسئول هیئت و کانون خادم‌الرضا قم گزارشی را از فعالیت‌های این هیئت در عرصه‌های مختلف ارائه کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این هیئت در خصوص عفاف و حجاب و اعتیاد تصریح کرد: همایش‌های زیادی در خصوص عفاف و حجاب با حضور علما و مراجع عظام تقلید برگزار شده است و در زمینه اعتیاد نیز دوره‌های زیادی با حضور کارشناسان برگزار شده و عده زیادی با حمایت و برنامه‌های این کانون از اعتیاد رهایی یافته‌اند.


ویدیو : ناجا: گشت‌ های ارشاد 40 برابر شد