«ناتالی پورتمن» داد اسراییلی‌ها را درآورد! : اولین فیلمی که ناتالی پورتمن بازیگر ...


اولین فیلمی که ناتالی پورتمن بازیگر مشهور ساخته است با اعتراض تندروهای اسراییلی روبه رو شد. خبرگزاری مهر: اولین فیلمی که ناتالی پورتمن بازیگر مشهور ساخته است با اعتراض تندروهای اسراییلی روبه رو شد.

ناتالی پورتمن با ساخت فیلمش با اعتراض‌های تندروهای اسراییلی در بیت المقدس روبه رو شد. اولین تجربه فیلمسازی پورتمن با عنوان «قصه عشق و تاریکی» اقتباسی از رمان زندگینامه‌ای آموس اوز است.

در حالی که فیلمبرداری این فیلم با حمایت بنیاد فیلم بیت‌المقدس و شهرداری روبه رو شده است، اما محلی ها به این فیلم اعتراض کرده‌اند و با دیوارنوشته هایی نزدیک محل فیلمبرداری، این فیلم را «تهاجم بیگانه» خواندند.  

راشل آزارا نایب شهردار بیت‌المقدس در یک شبکه تلویزیونی اسراییلی گفت که نامه‌ای دریافت کرده که این فیلم را شدیدا محکوم کرده است.

به گفته شهروندان معترض، این فیلم در خیابان‌های مهمی فیلمبرداری شده و باید نسبت به محتوای آن حساس بود.  

پورتمن متولد بیت المقدس است و به روانی به زبان عبری صحبت می کند، با این حال  همه اینها موجب نشده تا او بتواند در حاشیه امن کارش را ادامه دهد.

فیلمبرداری این فیلم از روز سه‌شنبه آغاز شده است و معترضان می‌گویند باید مطمئن باشند که این فیلم احساسات کسی را جریحه‌دار نکند.

آموس اوز نویسنده اسراییلی همواره منتقد سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی بوده و هر سال به عنوان یکی از احتمالات دریافت جایزه ادبی نوبل مطرح است.

پورتمن که خودش یهودی است اکنون با همسر فرانسوی و فرزند دو سال و نیمه‌اش در بیت المقدس مستقر شده تا بتواند کار ساخت این فیلم را به اتمام ببرد، اما به نظر می رسد فیلمبردارها در خیابان‌های حساس و مذهبی شهر، موجب نگرانی تندروهای مذهبی شده است.


ویدیو : «ناتالی پورتمن» داد اسراییلی‌ها را درآورد!