«می‌خواهند» ظریف را محاکمه کنیم / آماده شدن پیش‌نویس استیضاح وزیر علوم :



اخبار سیاسی - یک نماینده: «می‌خواهند» ظریف را محاکمه کنیم

امروز مجلس نهم بر خلاف مجلس اول که راه افراط را رفت، راه تفریط را در پیش گرفته و نسبت به تمام جزئیات محرمانه آن مذاکرات خواهان افشاگری است و دستگاه دیپلماسی کشور را در مظان اتهام و فشار قرار داده است، چنانچه می‌خواهند وزیر امور خارجه را محاکمه کنیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: کم‌طاقتی برخی‌ها در قبال مفاد مذاکرات 1+5 داستان موسی و خضر را به یادمان می‌آورد.

به گزارش خبرآنلاین، جواد هروی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: امروز مجلس نهم بر خلاف مجلس اول که راه افراط را رفت، راه تفریط را در پیش گرفته و نسبت به تمام جزئیات محرمانه آن مذاکرات خواهان افشاگری است و دستگاه دیپلماسی کشور را در مظان اتهام و فشار قرار داده است، چنانچه می‌خواهند وزیر امور خارجه را محاکمه کنیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در کدام منطقه دنیا مرسوم است که فرزندان خط اول سیاست خارجی را که رو در رویی دول غرب برای کسب حقوق حقه ملت ایران قرار دارند از پشت سر با تیرهای تردید و اتهام هدف بگیرند، گفت: کم‌طاقتی برخی‌ها در قبال مفاد مذاکرات 1+5 داستان موسی و خضر را به یادمان می‌آورد، مگر در نظام ولایت فقیه هر کسی حق دارد، خودسرانه آن هم در مواضع خارجی تصمیم بگیرد.

اهم سخنان نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه می آید:
اگر امروز می‌خواهیم در فضای پرتنش سیاست بین‌الملل جایگاه شایسته جمهوری اسلامی ایران را بیابیم، با رجزخوانی، پیش‌شرط و احساسات نمی‌شود، بلکه باید متفق شد و تحت منویات رهبری با تدبیر امور را پیش برد.

در هر کجای تاریخ جهان که مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که تهدیدات خارجی همیشه اسباب وحدت داخلی شده، اما ما را چه رسیده که در قبال تدابیر دستگاه دیپلماسی کشور، هر روز ان‌ قلت‌های عدیده‌ای را مطرح می‌کنیم، نباید در آستانه تعامل با جهان غرب، به چالش داخلی با یکدیگر سوق پیدا کنیم.

 برخی از افراد که سطح تفاوتی میان NPT و MPT نمی‌گذارند یا تعبیر کاپیتولاسیون را برای دیدارهای خانم اشتون به کار می‌برند، چرا اصرار دارند وحدت نیروهای داخلی را بر هم بزنند، نباید ناشیانه سنگ ملامت را بر پای دلسوختگانی که به فرموده مقام معظم رهبری فرزندان نظام هستند، زد.

بترسیم از اینکه به ناگاه در مخالفت با دستگاه دیپلماسی کشورمان همسوی با دولت‌های غاصبی همچون رژیم صهیونیستی شویم، این تکرار معاهده ننگین ترکمانچای و گلستان است، نه مذاکرات ایران با 1+5.

خانم اشتون با دو نفر دزدانه دیدار کرد، چه هیاهوهایی که به راه افتاد، آیا این هیاهوها که در رسانه‌ها به شکل گسترده مطرح شد، به نفع نظام مقتدر ماست؟ آیا ما از رد و بدل شدن سخن میان اینان باید این همه واهمه داشته باشیم؟ در همین کشور برخی از شیادان مبادرت به رانت‌خواری چند هزار میلیاردی می‌کنند و آقایان سکوت می‌کنند، اما در قبال حمایت از دستگاه دیپلماسی فریاد برمی‌دارند، عجیب است.

 

بان کی‌ مون بداند هنگامی که با ایرانیان سخن می‌گوید، با شیران بیشه علم و فرهنگ چندین هزار ساله سخن می‌گوید که نمی‌توان با آنها از سر گستاخی سخن گفت و به آنها گمان بد برد.

 

 -----------------------------

 

استیضاح وزیر علوم , استیضاح وزیر علوم منتفی شد عض , استیضاح وزیر راه

 

حسینیان:پیش‌نویس استیضاح وزیر علوم آماده شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از آماده شدن پیش‌نویس استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری خبر داد.

روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت سؤالات و بررسی استیضاح برخی از وزرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چند وزیر دولت از جمله وزیر علوم، وزیر ارشاد و وزیر نفت مقاماتی هستند که استیضاح آنها در مجلس شورای اسلامی و در بین نمایندگان مطرح است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای استیضاح این وزرا امضا نیز جمع شده است، افزود: هنوز امضایی در این باره جمع نشده، اما در مورد یکی از وزرا کارهای ابتدایی انجام شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: درباره استیضاح فرجی ‌دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری پیش‌نویس عدله استیضاح نوشته شده است و بسیاری از نمایندگان نیز آماده امضای آن برای تدوین هیأت رئیسه و منتظر به وجود آمدن فرصتی مناسب در این رابطه هستند.

 

---------------------------


توکلی: پاسخ وزارت امور خارجه را خواهم داد

توکلی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس ‌جمهور اسلامی ایران نسبت به محدود شدن خرید اقلام اساسی کشور از چهار شرکت آمریکایی به پیشنهاد ایران از مبالغ آزاد شده از توافقنامه ژنو اعتراض کرده بود.

نماینده مردم تهران با اشاره به سخنان معاون وزیر امور خارجه درباره نامه وی به روحانی مبنی بر خرید اقلام اساسی از شرکت‌های آمریکایی گفت: پاسخ وزارت امور خارجه را خواهم داد.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤالی درباره واکنش وزارت امور خارجه نسبت به بحث محدود شدن خرید اقلام اساسی از چهار شرکت آمریکایی و تکذیب این مسئله از سوی عراقچی معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: پاسخ وزارت امور خارجه را در این باره به صورت مستدل و دقیق خواهم داد.

لازم به ذکر است توکلی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس ‌جمهور اسلامی ایران نسبت به محدود شدن خرید اقلام اساسی کشور از چهار شرکت آمریکایی به پیشنهاد ایران از مبالغ آزاد شده از توافقنامه ژنو اعتراض کرده بود.


توکلی این اقدام را خلاف بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرده بود.

اخبار سیاسی - خبرآنلاین , فارس

 


ویدیو : «می‌خواهند» ظریف را محاکمه کنیم / آماده شدن پیش‌نویس استیضاح وزیر علوم