میوه‌های ممنوع برای كودكان زیر یك سال : نتایج مطالعات نشان داده است، میوه‌های ...



نتایج مطالعات نشان داده است، میوه‌های دانه‌دار همچون كیوی و توت فرنگی و نیز سفیده تخم مرغ به دلیل ایجاد حساسیت و آلرژی و خوردن عسل به دلیل ایجاد مسمومیت برای كودكان زیر یك سال ممنوع است.

میوه های مفید برای کبد , رژیم میوه خواری برای لاغری , چه میوه‌ای برای چه اندامی مفید است؟

علت بروز حساسیت یا آلرژی توسط مواد غذایی همچون سفیده تخم مرغ و میوه‌هایی مانند گیلاس، كیوی و .... تولید ایمونوگلوبین E و چگونگی بروز علائم حساسیت در كودكان نیز به صورت كهیر و قرمزی پوست است.

حساسیت به پروتئین شیرگاو نیز از جمله حساسیت‌های غذایی كودكان می باشد حساسیت به شیر گاو، ناشی از حساسیت به كازئین شیر است و از آنجایی كه این نوع پروتئین در اثر حرارت بالا و جوشاندن تغییر می‌كند، اغلب افراد به ویژه كودكان با مصرف شیر جوشانده و استریلیزه ی شیر خشك دیگر دچار آلرژی نمی‌شوند.

بهترین میوه برای عضله سازی , میوه هایی برای پیشگیری از سرطان سینه , میوه های مناسب برای دیابت بارداری

کارشناسان تغذیه در خصوص ممنوعیت مصرف عسل در نوزادان زیر یكسال گفته اند : به دلیل نارس بودن دستگاه گوارش نوزادان زیر یك سال ،،باكتری كلستریدیوم بوتولینوم غیر فعال موجود در عسل نمی‌تواند توسط ترشحات معده به طور كامل غیر فعال شود، بنابراین سم بوتولیسم در دستگاه گوارش نوزاد تولید و نوزاد دچار مسمومیت شدید غذایی می‌شود.گاهی این سم با فلج كردن عضله تنفسی نوزاد می‌تواند منجر به مرگ وی شود.

میوه های مناسب برای کودکان زیر یکسال , میوه های مفید برای پروستات , میوه مناسب برای سرماخوردگی

بنابراین این باور عمومی كه تركیب غذای كمكی نوزاد زیر یك سال با عسل باعث مقوی شدن آن می‌شود، كاملا نادرست است.


ویدیو : میوه‌های ممنوع برای كودكان زیر یك سال