مین گذاری داعش در اطراف آثار باستانی شهر تاریخی پالمیرا : فعالان گروه دیده‌بان ...



مکان های تاریخی ایران،آثار باستانی ایران،مکان های باستانی ایران , فروش آثار باستانی توسط داعش , آثار باستانی ایران

فعالان گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته‌اند که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در اطراف شهر باستانی پالمیرا مواد منفجره کار گذاشته است.

بی بی سی نوشت: فعالان گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته‌اند که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در اطراف شهر باستانی پالمیرا مواد منفجره کار گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، داعش در ماه گذشته میلادی کنترل شهر پالمیرای سوریه را که محل یکی از مهم ترین ویرانه‌های تاریخی جهان است،به دست گرفت.

به گفته فعالان هنوز مشخص نیست که آیا داعش در صدد تخریب این شهر باستانی است یا در تلاش است تا از پیشروی نیروهای دولتی به سوی این شهر جلوگیری کند.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است: "نیروهای داعش روز گذشته در خرابه‌های باستانی شهر پالمیرا و اطراف آمفی‌تئاتر تاریخی این شهر مین و مواد منفجره کار گذاشتند."

قدمت بخش اعظم این محوطه تاریخی به قرن یکم و دوم میلادی باز می‌گردد.

ساکنان پالمیرا را آرامی‌ها، اموری‌ها و عرب‌ها به اضافه اقلیتی یهودی تشکیل می‌دادند و فرهنگ آنها تحت تاثیر ایران و روم بود. شاهان حاکم بر پالمیرا رابطه نزدیکی با امپراتوری روم داشتند و در قرن سوم میلادی با امپراتوری ساسانی در جنگ بودند.

پالمیرا یکی از مراکز مهم فرهنگی دوران خود بوده و یونسکو آن را دارای "ارزش برجسته جهانی" توصیف می‌کند.

در ماه‌های گذشته نیروهای داعش در بخش‌های دیگری از سوریه و عراق، از جمله در هترا و نمرود، آثار باستانی زیادی را خراب کرده‌اند.

 

 اخبار  بین الملل  -  تیک 


ویدیو : مین گذاری داعش در اطراف آثار باستانی شهر تاریخی پالمیرا