میلیاردرها دنبال پول آجیل شب عید! :  اخبار ورزشی - امروز جلسه سرنوشت ساز در ...



آجیل , فروش آجیل , میلیاردرها

 اخبار ورزشی - امروز جلسه سرنوشت ساز در وزارت ورزش
میلیاردرها دنبال پول آجیل شب عید!

 مشکلات مالی پرسپولیس دوباره به اوج رسیده و همان بازیکنانی که در چند هفته اخیر می‌گفتند به عشق هواداران تمرین شان را انجام می‌دهند و با قدرت به سه بازی آخر فکر می‌کنند مثل مسلسل درباره بی‌پولی، چک‌های برگشت خورده و نداشتن پول برای خرید آجیل و میوه و شیرینی شب عید می‌گویند!

4 میلیارد معطل امضای وزیر
جمشیدی عضو هیات مدیره باشگاه همچنان واکنش منفعلانه‌ای به این مشکلات دارد و فقط می‌گوید: «مشکلات مالی تا پایان فصل برطرف می‌شود. مسوولان وزارت ورزش و جوانان، اسپانسر باشگاه پرسپولیس را قبول کردند اما می‌گویند نحوه دریافت پول از اسپانسر جدید را مشخص کنید.»مشکل درست همین جا است.

 

علی پروین که ظاهرا تلاش کرده تا با 4 میلیارد اسپانسر جدیدش بخشی از مشکلات را حل کند در پروسه اداری به مشکل برخورده و کارش گیر وزارت ورزش است اما آخرین اقدام برای رسیدن به این پول از زبان اکبری دیگر عضو هیات مدیره باشگاه: «نامه‌ای به وزارت ورزش زدیم و منتظر هستیم تا با پیگیری‌های آقای پروین ببینیم چه اتفاقی می‌افتد اما امیدوارم هر چه سریع‌تر وزیر محترم ورزش که همیشه نسبت به تیم‌های پرطرفدار بسیار خردمندانه تصمیم‌گیری کرده تکلیف این نامه و پیگیری‌ها را روشن کند تا ما هم شرمنده بازیکنان نشویم.

 

قبول دارم که وزیر با فدراسیون‌های متعدد و استان‌های زیادی طرف است و شاید به همین دلیل کمی دیرتر دستور نامه ما را داده اما قرارداد پروین با اسپانسر مربوطه با توجه به استعلامی که از سازمان خصوصی‌سازی گرفته شده بود با نظر هیأت مدیره انجام شده و ان‌شاء‌ا... با تأیید وزارت هر چه زودتر بتوانیم مشکلات را حل کنیم.»

نامه نگاری با وزارتخانه و تعیین وقت جلسه
مشکل بزرگ پرسپولیس و نرسیدن همان 4 میلیاردی که صحبتش به میان آمد همان نداشتن حق امضا و عقد هر گونه قرارداد جدید است. حالا پس از نامه وزارت ورزش و جوانان به باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه مدیران و هیات‌مدیره جدید حق عقد هیچ‌گونه قراردادی را ندارند.

 

علی پروین پس از اعتراض‌های بازیکنان پرسپولیس دومین نامه خود را به وزارت ورزش نوشت. در این نامه پروین گزارش کاملی از هزینه‌های خود تا امروز در باشگاه را شفاف ساخت و همچنین اعلام کرد مبلغی پول بابت پرداخت به بازیکنان آماده است و اگر این پول پرداخت نشود امکان دارد در سه بازی آینده خطر اعتصاب دوباره تیم را تهدید کند.

 

ظاهرا پروین از وزارت ورزش درخواست کرده با توجه به اوضاع نامناسب و وضعیت بازیکنان زودتر تکلیف قرمز‌پوشان را روشن کند تا او بتواند سریع‌تر مشکل بازیکنان را حل کند. در واکنش به این نامه و صحبت‌های اخیر بازیکنان و مسوولان باشگاه بالاخره وزارت ورزش دست به کار شد و تعدادی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس و هیات‌مدیره را به وزارت ورزش و جوانان دعوت کرد.


در این جلسه که امروز ساعت 14 در وزارت ورزش برگزار می‌شود درباره خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس، فروش سهام و ممنوع الفعالیت بودن هیات‌مدیره قرمز‌پوشان تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.  گفته می‌شود در این جلسه برخی از مسوولان وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی نیز با دعوت مسوولان وزارت ورزش حضور خواهند داشت.

دوباره از بازیکنان مهلت می‌خواهند
از روز شنبه بازیکنان پرسپولیس به شکل سریالی و عجیب درباره بی‌پولی و مشکلات مالی‌شان حرف می‌زنند و انگار توپ شان هم حسابی پر است.

 

پرسپولیسی‌ها کاملا ترمز بریده‌اند و مسوولان را هم مورد هجمه قرار داده‌اند اما واکنش اکبری عضو هیات مدیره مقابل این مصاحبه‌ها که هدایت شده به نظر می‌رسند کاملا خنثی و محتاط است: «بازیکنان حق دارند چون با توجه به قراردادشان برای آینده خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. پروین خودش فوتبال بازی کرده و درد فوتبالیست‌ها را می‌داند و اینطور نیست که ما هم بی‌تفاوت باشیم. ما پیگیریم و ان‌شاء‌ا... به زودی این مشکل حل می‌شود.

 

البته باید قبول کنیم که بازیکنان ما اوج درک و شعورشان را نشان دادند. آنها در سخت‌ترین شرایط به خاطر هواداران تمرین کردند، اردو رفتند و برای موفقیت پرسپولیس با تمام وجود تلاش کردند. شاید این حرف من کمی آنها را ناراحت کند اما از ‌آنها می‌خواهم کمی به ما فرصت دهند و صبور باشند چون همه در حال تلاشیم تا این مشکلات را برطرف کنیم.»

مشکل مالیات بازیکنان هچنان پابرجاست
یکی از مسائلی که در چند هفته اخیر درباره‌اش حرف و حدیث زیادی به وجود آمده مشکل مالیاتی بازیکنان است که حتی باعث ممنوع‌الخروج شدن آنها شده. اخیرا پروین جلسه‌ای در این خصوص داشت اما هنوز به نتیجه نرسیده.

 

اطلاعات جمشیدی عضو هیات مدیره باشگاه هم در این خصوص زیاد نیست: «پروین دو، سه بار با مسوولان مالیاتی جلسه داشته است. بخش اعظم مالیات مربوط به جریمه است و به همین خاطر پروین قصد دارد با مذاکره با مسوولان جریمه وارد شده به مالیات بازیکنان را کم یا حذف کند. به هر حال امیدوارم ما به رقم اصلی مالیات برسیم و جریمه‌ها توسط مسوولان اداره مالیات بخشیده شود.» اما نکته جالب اینجاست که مالیات بازیکنان بر عهده باشگاه بوده و با پرداخت نشدن مالیات‌ها جریمه‌ها روی هم آمده.

 

جمشیدی هم بر این نکته تاکید دارد که «برخی از قراردادهای بازیکنان به صورتی است که باشگاه وظیفه پرداخت مالیات را دارد.» اما عجیب آنجاست که باشگاه در دو سه سال اخیر مبلغ مالیات‌ها را از قرارداد بازیکنان کسر می‌کرده اما به اداره مالیات پرداخت نمی‌کرده تا مجموع مالیات‌ها و جرایم سنگینش بخش قابل توجهی از بدهی 60 میلیاردی باشگاه پرسپولیس را تشکیل دهد.
 اخبار ورزشی - ایران ورزشی


ویدیو : میلیاردرها دنبال پول آجیل شب عید!