مکالمات روحانی در اجلاس احتمالا شنود می‌شود : شبکه آمریکایی ان بی سی با افشای ...



انتقاد روحانی از قالیباف در اجلاس شهرداران , عکس روحانی در اجلاس , روحانی در اجلاس جنبش عدم تعهد

شبکه آمریکایی ان بی سی با افشای شنود مکالمات مقامات مسئول در اجلاس‌ سال‌های قبل سازمان ملل از احتمال شنود مکالمات حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران سخن به میان آورده است.

به گزارش تسنیم، شبکه آمریکایی ان بی سی در گزارشی با موضوع  جاسوسی و شنود مکالمات مردم از سوی سازمان‌های امنیتی آمریکا، تصریح کرده است که این عملیات در اجلاس امسال نیز اجرا می‌شود.

در گزارش ان‌بی‌سی از احتمال شنود مکالمات حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در جریان نشست عمومی سازمان ملل در هفته جاری هم سخن به میان آمده است.

موضوع جاسوسی و شنود مکالمات مردم و مقامات امریکایی و کشورهای دیگر، پیش از این با اسناد و مدارکی که ادوارد اسنودن، مامور سابق سیا منتشر کرده بود، فاش شده بود.

شبکه امریکایی ان بی‌سی گزارش داد که اطلاعات و اسناد مربوط به جاسوسی سازمان های امنیتی امریکا از سال 2007 را به دست آورده که نشان می‌دهد آن‌ها با کار گذاشتن تجهیزات در اتاق‌ها و سالن‌ها و شنود مکالمات تلفن‌ها، صحبت‌های روسای‌جمهور و مقامات کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران را ضبط می‌کردند.

ان بی سی در گزارش خود به نقل از برخی همراهان مقامات ایرانی در اجلاس سال‌های قبل سازمان ملل از جمله مترجم محمود احمدی‌نژاد اضافه کرده است که مقامات ایرانی همواره احتمال می دادند که صحبت‌های آن‌ها شنود می‌شود و با احتیاط رفتار می‌کردند.

مقامات امریکایی بطور رسمی واکنشی به این خبر نشان نداده اند، اما سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل دیروز تاکید کرد همه کشورهای عضو سازمان ملل باید حقوق اعضای دیگر از جمله امنیت مکالمات را رعایت کنند.


  اخبار  سیاست  خارجی - تسنیم  


ویدیو : مکالمات روحانی در اجلاس احتمالا شنود می‌شود