موی فرفری سه‌بعدی با کاربرد در حوزه مهندسی! : اخبار علمی  - موی فرفری سه‌بعدی ...



کاربرد رشته مهندسی شهرسازی , کاربرد رشته مهندسی برق , پرینتر سه بعدی


اخبار علمی  - موی فرفری سه‌بعدی با کاربرد در حوزه مهندسی!

دانشمندان فرانسوی به همراه محققان دانشگاه ام‌آی‌تی برای نخستین بار، مدل سه‌بعدی دقیقی از موی فرفری ارائه داده‌اند که دارای کاربردهای مهمی در حوزه‌های مهندسی خواهد بود.

به گزارش ایسنا ، دیدن یک شخصیت انیمیشن با موهای فرفری امر معمولی نیست زیرا متخصصان نرم‌افزار دارای ابزار ریاضیاتی ساده‌ای برای توصیف آن نیستند؛ با این حال، به زودی با استفاده از نخستین مدل دقیق از شکل رشته موی فرفری توسط محققان دانشگاه «پیر و ماری کوری» فرانسه و ام‌آی‌تی، این رویه دستخوش تغییر خواهد شد.

موفقیت جدید دارای مضامینی در صنعت فیلم انیمیشن رایانه‌ای خواهد بود و مهندسان نیز می‌توانند از آن برای پیش‌بینی انحنای لوله‌های فولادی طولانی، لوله‌گذاری و طراحی کابل استفاده کنند.

مطالعه جدید تمامی درجات فرفری‌بودن یک مو را مشخصه‌بندی و چگونگی تغییرات ویژگی‌های فر را در طول یک مو توصیف می‌کند.

با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی، شبیه‌سازی سه‌بعدی و نظریه مثلثات، تیم علمی پارامترهای اصلی موی فرفری را شناسایی کرد و آنها را به دو پارامتر «انحنا» (مرتبط با نسبت انحنا و طول) و «وزن» (مرتبط با نسبت وزن و سختی) ساده کردند. با بهره‌گیری از انحنا، طول، وزن و سفتی، مدل جدید شکل یک مو، لوله فولاد یا کابل اینترنتی که به دلیل وزن آن معلق شده را پیش‌بینی خواهد کرد.

جزئیات این مدل در مجله Physical Review Letters منتشر شد.
 اخبار علمی - ایسنا 

 


ویدیو : موی فرفری سه‌بعدی با کاربرد در حوزه مهندسی!