موهایتان دیگر سفید نمی‌شود :   محققان لابراتوارهای یک شرکت فرانسوی اعلام کردند ...



 

محققان لابراتوارهای یک شرکت فرانسوی اعلام کردند که از نوعی میوه، ماده ای را استخراج کرده اند که با مصرف قرص آن می توان از سفید شدن موها جلوگیری کرد.

به گزارش مهر، افرادی چون «ریچارد گر» و «جورج کلونی» با سفید شدن موهای خود ظاهری بهتر پیدا می کنند و برخی دیگر همچون بسیاری از زنان به محض دیدن اولین تار موی سفید ساعت ها گریه می کنند.

همه ساله در سراسر دنیا میلیون ها مرد و زن ارقام نجومی را خرج می کنند تا بتوانند گوشه ای از ردپاهای گذشت زمان بر روی چهره و موهای خود را پنهان کنند.

اکنون محققان لابراتوارهای شرکت فرانسوی «اورئال» خبری را اعلام کردند که می تواند در بسیاری از این هزینه ها صرفه جویی کند.

درحقیقت، این محققان خبر دادند که از یک میوه (از ذکر نام آن خودداری کردند) ماده ای را استخراج کرده اند که پادزهر خاکستری شدن موها است. این ماده که به صورت قرص از سال 2015 عرضه خواهد شد می تواند رنگ طبیعی مو را حفظ کند.

موهای ما با افزایش سن شروع به سفید شدن می کنند. از بین رفتن رنگ موی اولیه به دلیل کاهش عملکرد ملانوسیت ها است.

ملانوسیت ها سلول هایی هستند که ملانین ترشح می کنند. ملانین به رنگدانه هایی گفته می شوند که رنگ پوست  و مو را تامین می کنند و سطح تولید آنها می تواند تحت تاثیر نور آفتاب تحریک شود. به همین دلیل لامپ های برنزه کننده و پرتوهای خورشید می توانند رنگ پوست را تغییر دهند.

ملانوسیت ها در داخل فولیکول های مو قرار دارند و رنگ آنها را تامین می کنند. از حدود سن 30 سالگی، فعالیت ملانوسیت های مو کاهش می یابد و اولین تارهای سفید نمایان می شود.

به گفته محققان فرانسوی، تمام این سلول ها در پیری به طور کامل از بین نمی روند اما آنهایی که زنده می مانند وارد فاز خفتگی می شوند و بنابراین عملکرد خود را انجام نمی دهند.

این قرص همانند قرص های ویتامین نیاز به مصرف روزانه دارد و مصرف آن از زمانی آغاز می شود که موها شروع به خاکستری شدن می کنند.

درحقیقت، ملانوسیت ها زمانی وارد فاز خفتگی می شوند که ترشح آنزیمی به نام TRP-2 متوقف شود. در واقع این قرص جدید می تواند این آنزیم و در نتیجه سلول های سالم اما خفته ملانوسیت را دوباره فعال کرده و موجب شود که آنها دوباره ملانین ترشح کنند.... / تحلیل : عصر ایران


ویدیو : موهایتان دیگر سفید نمی‌شود