مولایی طلای دوضرب را گرفت : وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان به مدال طلای حرکت ...


وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان به مدال طلای حرکت دوضرب دست پیدا کرد. خبرگزاری تسنیم: در روز پایانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود، 2 وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان روی تخته رفتند و برخلاف محسن بهرام‌زاده که عملکرد خوبی نداشت، بهادر مولایی به خوبی کار کرد روی سکو قرار گرفت.

با این‌حال عملکرد نه چندان خوب مولایی و بهرام‌زاده در حرکت یک‌ضرب باعث شد تا تیم ایران قهرمانی مسابقات را نیز از دست بدهد.

حرکت یک‌ضرب

محسن بهرام‌زاده در این مسابقات در حرکت اول خود وزنه 180 کیلویی را بالای سر برد. وی در دومین حرکتش نتوانست وزنه 185 کیلویی را مهار کند. بهرام‌زاده در سومین حرکتش وزنه 189 کیلویی را به زمین انداخت تا با همان 180 کیلو و عنوان ششمی به کارش پایان دهد.

بهادر مولایی دیگر وزنه‌بردار این وزن در حرکت اول خود وزنه 180 کیلویی را بالای سر برد. وی در دومین حرکتش مانند بهرام‌زاده وزنه 185 کیلویی را انداخت. مولایی در سومین حرکتش نیز مثل دیگر وزنه‌بردار ایرانی وزنه 189 کیلویی را نتوانست روی دستش جفت و جور کند تا با عنوان هفتمی به کارش پایان دهد.

در حرکت یک‌ضرب روسلان نورالدینوف ازبکستانی با 191 کیلوگرم طلا گرفت. چن شی از چین تایپه با 191 کیلو و وزن بیشتر به مدال نقره رسید و تایچیف از تاجیکستان با 190 کیلو برنزی شد.

حرکت دوضرب

با آغاز حرکت دوضرب محسن بهرام‌زاده با انتخاب وزنه 210 کیلویی روی تخته رفت. وزنه‌ای که بهرام‌زاده به راحتی بالای سر برد تا نشان دهد این انتخاب برای او بسیار کم بود. وزنه‌بردار دسته 105+ کیلوگرم کشورمان در دومین حرکت خود وزنه 221 کیلویی را انتخاب کرد و این وزنه را نیز بالای سر برد. سومین وزنه‌ای که سجاد انوشیروانی برای بهرام‌زاده انتخاب کرد وزنه 229 کیلویی بود که وزنه‌بردار کشورمان موفق به مهار آن نشد تا با همان 221 کیلو به کارش پایان دهد. بهرام‌زاده در دوضرب و مجموع به عنوان هفتمی رسید.

بهادر مولایی کارش را با وزنه 230 کیلویی آغاز کرد و به راحتی این وزنه را بالای سر برد. وی در حرکت دوم وزنه 240 کیلویی را انتخاب کرد و توانست با غیرت این وزنه را بالای سر ببرد. نایب قهرمان جهان در سال 2013 در سومین حرکتش وزنه 247 کیلویی را انتخاب کرد تا موفق شود مدال طلای حرکت دوضرب را بدست آورد. چن از چین تایپه با 241 کیلوگرم دوم شد. تایچیف از ترکمنستان نیز به عنوان سومی دوضرب دست پیدا کرد.

در مجموع نیز چن از چین تایپه با 432 کیلوگرم طلایی شد. تایچیف از ترکمنستان با 427 کیلو و وزن بدن کمتر نسبت به مولایی نقره گرفت و بهادر مولایی نیز با 427 کیلو برنزی شد.


ویدیو : مولایی طلای دوضرب را گرفت