موقع عملیات کشتن بن لادن اوباما در چه حالی بود؟ : موقع عملیات کشتن بن لادن ...



لادن مستوفی , اوباما , موقع

موقع عملیات کشتن بن لادن اوباما در چه حالی بود؟

یکی از دستیاران سابق باراک اوباما فاش ساخت که وی در روز انجام عملیات نیروهای ویژه آمریکایی برای کشتن اسامه بن لادن به بازی پاسور مشغول بوده و به اطرافیان خود گفته است: من تحمل ندارم بنشینم و کل ماجرا را نگاه کنم!

به گزارش  روزنامه دیلی تلگراف، رجی لاو، دستیار شخصی باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت که وی در حالی که انتظار می‌کشیده نیروهای ویژه آمریکایی در خانه اسامه بن لادن در پاکستان فرود بیایند، 15 دست پاسور بازی کرده است.

با وجود آنکه بسیاری از مقامات امنیتی بلندپایه دولت آمریکا در زمان انجام عملیات علیه اسامه بن لادن در اتاق نظارت بر وضعیت در کاخ سفید حضور داشته و بر رخدادها در محل عملیات نظارت داشتند، اوباما به گفته رجی لاو در یک اتاق غذاخوری منتظر بوده است.

وی در سخنانی در دانشگاه یو سی ال ای آمریکا خطاب به مخاطبان خود گفت: اغلب مقامات در اتاق نظارت بر وضعیت بودند در حالی که اوباما اظهار داشت من نمی‌خواهم آنجا باشم. من نمی‌توانم بنشینم و کل ماجرا را نگاه کنم.

به گفته رجی لاو آنها در یک اتاق در کنار یکدیگر 15 دست پاسور بازی کردند. در اطراف میز بازی علاوه بر باراک اوباما و رجی لاو دو تن دیگر شامل پیت سوزا، عکاس کاخ سفید و ماروین نیکول سن، یک دستیار شخصی دیگر باراک اوباما نیز حضور داشتند. البته پس از آن باراک اوباما همانطور که در عکس معروف وی در کنار جو بایدن و هیلاری کلینتون در حال تماشای وقایع عملیات نشان داده شده است، به اتاق نظارت بر وضعیت بازگشته است.

کاخ سفید این اظهارات رجی لاو را تایید نکرده است و یک ویدئو مربوط به سخنرانی وی در دانشگاه یو سی ال ای در وب سایت یوتیوب پاک شده است.
با وجود این باراک اوباما به علاقه به بازی پاسور مشهور است و اغلب ساعات خود در هواپیمای اختصاصی‌اش را در طول سفر‌های کاری صرف بازی پاسور با برخی از مقامات اطراف خود می‌کند./ایسنا

 

 


ویدیو : موقع عملیات کشتن بن لادن اوباما در چه حالی بود؟