موفقیت دانشمندان در شناسایی نوع عنکبوت‌ها از روی تار آنها : گروهی از محققان ...



کارآفرینان برتر جهان و داستان موفقیت آنها , 9 عامل موفقیت که بر روی آنها کنترلی ندارید , موفقیت

گروهی از محققان دانشگاه نوتردام توانستند با موفقیت گونه‌هایی از عنکبوت را از طریق نمونه جمع‌آوری شده از تارهای تنیده شده آنها شناسایی کنند.

این تیم همچنین توانست به طور دقیق نوع طعمه مورد استفاده این عنکبوتها را با استفاده از این روش تشخیصی مشخص کند که این کار می‌تواند طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی را به همراه داشته باشد.


نمونه‌گیری دی‌ان‌ای به دانشمندان اجازه می‌دهد تا دقیقا همان گونه‌های مورد نظر را شناسایی کنند، اما این کار به طور کلی امری بسیار تهاجمی است زیرا نمونه باید به طور مستقیم از این موجودات گرفته شود. در حال حاضر، محققان از یک راه غیر تهاجمی برای کشف دی‌ان‌ای عنکبوت‌ها و حشرات استفاده کردند. این تیم به جای بررسی مستقیم این موجودات، به بررسی تارهای ساخته شده توسط آنها پرداختند.


محققان با گرفتن نمونه از عنکبوت‌های بیوه سیاه در باغ وحش Potawatomi در ساوث‌بند ایندیانا، تلاش کردند تا با تقویت و توالی دی‌ان‌ای میتوکندریایی، نه تنها نوع عنکبوت سازنده تارها را شناسایی کنند، بلکه گونه‌ طعمه‌های آنها را نیز شناسایی کنند که در این مورد مشخص شد از جیرجیرک‌ها به عنوان یک منبع غذایی استفاده می‌شود.


این یافته ها فقط از نظر علمی جالب نیست بلکه همچنین می‌تواند به برنامه‌های عملی منجر شود و مهمتر اینکه این روش بدون نیاز به نظارت مستقیم یا تداخل با موجودات، راه را برای نظارت بیولوژیکی هموار می‌کند.
یافته‌های این پژوهش در مجله PLoS ONE منتشر شده است.
اخبار علمی - ایسنا


ویدیو : موفقیت دانشمندان در شناسایی نوع عنکبوت‌ها از روی تار آنها