موضع تلویزیون در قبال همکاری با ماهواره : دعوت شبکه‌های ماهواره‌ای از بازیگران ...


دعوت شبکه‌های ماهواره‌ای از بازیگران ایرانی برای ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی و همچنین استفاده از این شبکه‌ها برای تبلیغات آثار فرهنگی هنری، به یکی از داغ‌ترین اخبار این روزهای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بدل شده است. خبرگزاری ایسنا: دعوت شبکه‌های ماهواره‌ای از بازیگران ایرانی برای ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی و همچنین استفاده از این شبکه‌ها برای تبلیغات آثار فرهنگی هنری، به یکی از داغ‌ترین اخبار این روزهای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بدل شده است.
اما علیرغم هشدارهایی که مسوولان ذی‌ربط درباره‌ی این ماجرا عنوان می‌کنند، بازهم طی این مدت شاهد همکاری تعدادی از چهره‌های شناخته شده با شبکه‌های ماهواره‌ای و پخش تبلیغات آثار هنری از این شبکه‌ها بوده‌ایم.
خبرنگار ما در همین ارتباط در گفت‌وگویی با علی اصغر پورمحمدی، معاون سیما موضع تلویزیون را در قبال همکاری این چهره‌ها با شبکه‌های ماهواره‌ای جویا شده است.
پورمحمدی در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: اول از همه این خود هنرمندان هستند که انتخاب می‌کنند؛ چراکه ما نمی‌توانیم در این زمینه کاری کنیم. هر کسی می‌تواند به هر جایی برود. در نهایت نهادهایی که مسوول این کارها هستند باید تصمیم‌گیری کرده و این تصمیم‌ها را اجرایی کنند.
معاون سیما در عین حال گفت: تردیدی نیست که ما در حال حاضر با بحران گسترده‌ای در تلویزیون مواجه هستیم و کم کاری وجود دارد و باید عده‌ی زیادی جمع شوند و این مشکل را برطرف کنند. اما اگر بازیگر یا هر فرد دیگری با این شبکه‌ها همکاری کند ما دیگر از همکاری با او معذور می‌شویم، بالاخره مشکل مالی سازمان صدا‌و ‌سیما هم حل می‌شود و وضعیت اینگونه نمی‌ماند.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در بیست‌و‌یکمین نشست مطبوعاتی‌اش با خبرنگاران درباره موضع ارشاد در قبال همکاری هنرمندان با شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای توضیحاتی را ارائه داد.
نوش‌آبادی با یادآوری اینکه قبلا هم به این موضوع اشاره شده است، بار دیگر هشدار داد: هرگونه همکاری، ‌تماس، مصاحبه و ارسال آگهی به شبکه‌های ماهواره‌ای چه رادیو و چه تلویزیون، به ویژه شبکه‌های معاند، ممنوع و تخلف است و هنرمندان باید مراقبت کنند که بی‌جهت آب به آسیاب دشمن نریزند؛ چراکه تخلف محسوب می‌شود، حال این تخلف چه در تبلیغات هنری، صنعتی و سایر بخش‌ها باشد، در هر صورت ممنوع است.
وی همچنین تاکید کرد که هنرمندان نباید بی‌جهت برای خودشان مشکل ایجاد کنند، اگرچه ما مرتب به آن‌ها تذکر می‌دهیم اما باز هم باید مراقب باشند؛ چرا که قطعا با آنها برخورد خواهد شد. 


ویدیو : موضع تلویزیون در قبال همکاری با ماهواره