موضع آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران : سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه ...


سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه گفت، همزمانی تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی و آزمایش موشکی ایران تصادفی نیست. پایگاه خبری انتخاب: سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه گفت، همزمانی تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی و آزمایش موشکی ایران تصادفی نیست.

ارنست درباره سوال خبرنگاری درباره تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی گفت البته من کارشناس مسائل سیاسی داخلی ایران نیستم ولی تصادفی نیست که اندکی بعد از تصمیم مجلس در تصویب توافق ایران، برخی ها در داخل ایران تصمیم بگیرند آزمایش موشکی انجام بدهند که باعث مخالفت و انتقاد گسترده جامعه جهانی می شود.

وی ادامه داد من واکنش خاصی به تصویب (برجام در مجلس شورای اسلامی) ندارم غیر از اینکه این نشان می دهد ما در مسیر اجرای موفق این توافق بین المللی قرار داریم.

وی درباره گزارش فاکس نیوز درباره مغایرت قوانین آمریکا با برداشته شدن برخی تحریم ها که شامل شرکت های آمریکایی می شود دارای شعب فرعی خارجی هستند و امکان طرح دعوی حقوقی در این خصوص وجود دارد گفت البته من درباره گزارشی که می گویید اطلاعی ندارم ولی هیچ شبهه حقوقی درباره توافقی که باعث می شود ایران نتواند به سلاح اتمی دست یابد وجود ندارد.

برای روشن شدن نیز بگویم که ایران براساس این توافق، تا زمانی که برخی گام های قابل راستی آزمایی را برای محدود کردن برنامه اتمی خود برندارد، شامل تخفیف تحریم ها نمی شود و برای یادآوری بگویم که این اقدامات شامل بازکردن هزاران سانتریفوژ، کاهش ذخایر تا نود و هشت درصد یا برداشتن قلب راکتور آب سنگین در اراک می شود. اینها گام هایی اساسی هستند که کاهش تحریم ها در ازای آن صورت می گیرد.

ارنست تصریح کرد من از هر گونه دعوی حقوقی در خصوص این توافق اطلاع ندارم ولی اگر چنین اقدامی نیز صورت گیرد، ما از توان خود برای مقابله با چنین چالشی اطمینان داریم.
وی همچنین گفت اگر چه سقوط قندوز شکستی برای نیروهای امنیتی افغانستان است ولی تحولات بعدی نشان می دهد نیروهای امنیتی این کشور در سالهای اخیر، توانمندی های مناسبی را برای دفاع از کشور خود علیه طالبان به دست آورده اند.


ویدیو : موضع آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران