موسیقی مهدی مدرس رو پیر می کنه! : مهدی مدرس گفت آلبوم «مسیر رویایی» که به بازار ...


مهدی مدرس گفت آلبوم «مسیر رویایی» که به بازار موسیقی پاپ عرضه شود تازه برنامه کاری من شروع می شود.



مجله خانواده سبز - پرستو فولادی نژاد: مدت ها به دنبال فرصتی بودم تا با کسی از جنس موسیقی گفتگو کنم و خوشحالم که مهدی مدرس همان هدف من بود. مهدی مدرس در لابلای حرف هایش، نکاتی گفت که ثابت کرد سواد موسیقی دارد و همینطور اخلاق حرفه ای.

مهدی مدرس گفت آلبوم «مسیر رویایی» که به بازار موسیقی پاپ عرضه شود تازه برنامه کاری من شروع می شود. تماس های زیادی داشتیم مبنی بر گفتگو با این خواننده که نام اول آلبومش «مدرس شمال» بود...

کنسرت مهدی مدرس , موسیقی ما , موسیقی

مسیر رویایی


نام آلبوم جدیدم «مسیر رویایی» است که تمامی آهنگسازی و تنظیم به جز یک قطعه که کار خودم بود، از هنر دوست خوبم «آرتا میربستانی» است. این آلبوم 9 قطعه دارد و ترانه سرایانی مثل مهشاد عرب، میلاد تهرانی، میلاد میربستانی و امیرعباس خلیلی دارد.

سعی کردم در آلبوم جدیدم همه سلیقه ها را مد نظر داشته باشم و امیدوارتر که این «مسیر رویایی» واقعا یه مسیر رویایی باشه!

صدام رو سالم نگه می دارم


وقتی به او می گوییم تن صدایت عالی است و چقدر برای این صدا زحمت کشیدی، می گوید:

«تا جایی که یادم میاد صدای من همین بوده، حتی مدرسه هم که می رفتم موقع حضور و غیاب وقتی اسمم رو صدا می زدند که مهدی مدرس و من وقتی می گفتم حاضر، معلممون تعجب می کرد که چرا همچین صدایی! من رو این صدا کار کردم. لازمه خوانندگی داشتن یه صدای خوبه. حالا اینکه می گی صدای پرصلابت، خب لطف داری. وقتی یه کار می شه همه زندگی ات باید مراقب بقیه مسائلش هم باشی. من موسیقی رو دوست دارم و لازمه اول موسیقی یه صدای خوب، آماده و همیشه سالمه. من صدام رو همیشه سالم نگه می دارم.»

موسیقی آدم رو پیر می کنه!


از او می پرسیم چقدر خواستی تا از مهدی مدرس، مهدی مدرس رو بسازی؟ می گوید:

مهدی پاکدل , مهدی طارمی , مهدی رحمتی

«هزینه های مالی که هیچ، بی خیال اما هزینه عمری زیادی برایم داشت. برعکس تصور خیلی از دوستانی که فکر می کنند موسیقی خیلی شغل راحت، ساده و بی دغدغه ای است، همه فکر می کنند موسیقی تفریح، مسافرت، کنسرت، پول خوب و ... است، در حالی که اگر عمیق نگاه کنید، موسیقی واقعا آدم رو پیر می کنه. وقتی دو روز پشت سر هم به خاطر فشار کاری نمی تونی بخوابی، وقتی روزهات از دست میره و تو خوب جوونی نکردی، پس هزینه کردی. من برای حالای خودم خیلی از خودم گذشتم ولی ارزش داشت چون موسیقی تمام زندگی من است. یقین دارم اگر موسیقی نبود، مهدی مدرس هم وجود نداشت. همین حالا اگه موسیقی رو ازم بگیرن از همین الان دیگه هیچ انگیزه ای برای زندگی کردن ندارم. وقتی اسم موسیقی میاد منم حالم خوب می شه. بعد از این همه سال کار کردن، بدون موسیقی حتی یک روز هم امکانپذیر نیست.»

موسیقی به شما یاد می دهد که...

به او می گوییم پس بهترین تجربه این سال های مهدی مدرس، اونم با این همه کار متفاوت و همه اون هزینه ها، چیه؟ می گوید:

«موسیقی به شما یاد می دهد که صبور باشی. من که به این موضوع رسیدم. موسیقی به شما یاد می دهد که آستانه تحملت رو بالا ببری و زود عصبانی نشی چون با عصبانیت و زود از کوره در رفتن نه تنها کاری درست نمیشه بلکه بدتر هم ممکنه بشه. موسیقی به شما یاد می دهد که با آرامش کار کنی چون تا اینجای راه رو اومدی و بی شک از اینجای راه رو هم قرار که بری. به حق خودت می رسی فقط به شرط تحمل و صبر. موسیقی با همه زیبایی های خاصی که داره یه آرامش درونی فوق العاده ای هم می خواهد که من بعد از این همه سال به آن رسیدم و امکان ندارد مهدی مدرس رو عصبانی و ناراحت ببینید، چون یاد گرفتم که صبور باشم و مثبت اندیش.

عکس مهدی رحمتی , مهدی مظلومی , مهدی احمدوند

50 سال عقبیم!


اما این نکته از حرف های مهدی مدرس را بخوانید:


«من به شدت اصرار دارم که موسیقی ما پنجاه سال از همه دنیا عقب است! چرا موسیقی ما اینقدر کند و آهسته داره پیش میره. چرا یه اتفاق هیجان انگیز نداره! چرا هی باید بگیم چرا؟ چرا باید بگیم موسیقی ما هنوز چیزهایی کم داره؟ موسیقی ما یه چیز که نه، خیلی چیزها کم داره. موسیقی ایران پنجاه سال عقب تر از موسیقی کل جهان داره پیش میره. این کمبوده. موسیقی ما تکراره؛ این کمبوده! موسیقی ما خیلی کند پیش میره. چرا بچه های موسیقی بیشتر از رفاقت با هم رقابت و حسادت می کنن. خیلی از بچه های موسیقی حاضر نیستن کنار هم بایستند و عکس بگیرند. خب این می شه کمبود، در جا زدن، پنجاه سال عقب موندن و ... بقیه چیزا.»

مهدی یراحی , مهدی شیری , دانشگاه تربیت مدرس

فقط یک کم رفاقت


البته اشاره کنم که حال موسیقی ما خوبه ولی می تونه بهتر از این بشه؛ اونم یه راه داره. توی یه کلام رفاقت. یه کم این «من بودن» رو کنار گذاشتن. منِ مهدی مدرس آدم صلح طلبی ام و دوست دارم در حیطه موسیقی، همه با هم دوست باشن. وقتی رفاقت می شه کرد، چرا دشمنی؟ وقتی من می بینم که مردم کاری رو از من دوست دارند، این حس مسئولیت مرا بیشتر می کنه. حالا به جای رسیدن به خواسته های مردم کینه ورزی، دشمنی، حسادت! نه اصلا معنی نمی ده. یه کم رفاقت و از خودگذشتگی همه مشکلات رو حل می کنه.


ویدیو : موسیقی مهدی مدرس رو پیر می کنه!